De berline toonde voor het eerst zijn gelaat in Detroit, zijn Europese première maakt hij hier vandaag in Brussel. De break-variant volgt in maart op het autosalon van Genève.
Qua design lijkt Audi de lijn van het bestaande gamma verder, waardoor het verschil met de A4 of A8 alweer kleiner wordt.
Deze nieuwe A6 is gebouwd uit een combinatie van een stalen basisstructuur met aluminium panelen, dat zorgt voor 80 kg gewichtsbesparing. In het motorengamma de bekende TDI- en TSI-combinaties. De diesels zijn er met 163 of 177 pk voor de 2.0 TDI, de 3.0 TDI krijgt 204 of 245 pk. De benzinemotoren komen in eerste instantie als 2.8 FSI en 3.0 TFSI, met 208 en 300 pk. In Detroit werd ook de hybride variant getoond, daar zorgt de 2.0 liter TSI en een elektrische motor voor de power. Reken er dus maar op dat ook deze A6 weer veel te zien zal zijn op onze wegen. En dat is nog steeds geen straf. Foto's: Cedrick Willems
Recente reacties
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 15 uur geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden