Dit is 'm: De Mercedes GL 2013

De mastodont van Mercedes krijgt een facelift en die facelift is via wat for gelekt op het internet, het wordt stilaan een bekend verhaaltje bij Mercedes. Hij werd nog wat langer (5,120m in plaats van 5,099) en toch werd er 100 kilogram bespaard. Dat komt door het gebruik van aluminium (spatborden, motorkap, vering) en magnesium voor het platform.

In eerste instantie krijgt de GL-klasse slechts twee motoren volgens onze bron. Een GL 350 CDI als diesel met 265 (of 306?) pk en een dikke GL 500 met een 4.6 V8 benzinemotor, goed voor 400 tot 450 pk. De wagen staat bij de dealer in het tweede deel van 2012.

Laatst gepubliceerd

Reacties (19)

Plaats een reactie
Techno Patat 17:34
afbeelding van Techno Patat

Echt een bazen auto dit! Iedere keer dat ik er eentje tegenkom heb ik iets van: Respect kerel, dat je met zo een tank op de baan zit :p!

Hij is er wel knapper op geworden trouwens, toont iets minder lomp zonder z'n status van mastodont te verliezen!

Techno Patat 17:46
afbeelding van Techno Patat

Idd pieter, achterkant kan beter!

Die koplampen beginnen inderdaad wat overdreven te worden! Al hebben ze telkens wel een andere vorm, die ledjes blijven ze plaatsen! Ik hoop dat ze daar geen familiekenmerk willen maken! Al moet ik toegeven dat ik elke keer glimlach als ik een nieuwe B tegenkom op de baan! Ze staan wel knap!

Yvesw 18:17
afbeelding van Yvesw

Nog langer? Het is zoals Patat zegt, respect voor de mensen die met deze mastodont rijden! (samen met de R-klasse vind ik dit toch de middelvinger wagen van Mercedes).
Achterkant vanuit zijprofiel is inderdaad wat "raar". Al valt het in het echt wrs niet op omdat de wagen gewoon zooh gigantisch is :p

Challanger 18:32
afbeelding van Challanger

Ik ben vooral benieuwd waarom de chauffeurs van deze wagen zoveel respect verdienen. Patat, Yvesw ?

Techno Patat 18:41
afbeelding van Techno Patat

Omdat ze het geld over hebben voor iets gigantisch nutteloos :p! Enig idee wat je betaalt aan benzine, taksen en verzekeringen voor iets dat de meeste mensen enkel gebruiken om eens mee naar de GB/colruyt te gaan? En dan heb ik het nog niet eens over de aankoopprijs! En de ongemakken om met zoiets groots te rijden!

Het is een beetje zoals de x6 --> totaal niet nodig, maar gewoon een dikke middelvinger richting alles ;)! Niet het nodige respect omdat ze zo lekker sociaal zijn tegenover de andere mensen ;)!

Hoewel er mensen zijn die dit nodig hebben: Onze veearts rijdt een GL omdat het zo goed als de enige jeep is waar hij al zijn materiaal in krijgt en die nog eens comfortabel genoeg is om de godganse dag mee op de baan te zijn! Het enige alternatief is een XC-90 met al de zetels plat... Maar dat is dan waar niet praktisch voor de kindjes ;)! Je hebt dan nog Toyota Tundra's etc etc maar dat heeft wat minder presance als je ergens naartoe wilt (Die Gl480 CDI is z'n enige wagen, hij is niet voor het werkwagen + privéwagen principe)!

Challanger 18:48
afbeelding van Challanger

Ok, ieder zijn mening. Ik heb andere criteria om mensen te respecteren. Opgelet, ik veroordeel zeker niet de kopers van dergelijke wagens. Integendeel, als je ze hebt laat je ze best rollen :-) en het is goed voor de economie.

Wel op voorwaarde dat ze zich als heer in het verkeer gedragen en daar wringt soms het schoentje. Is het niet ?

Techno Patat 18:54
afbeelding van Techno Patat

Inderdaad Pieter, ik ging hetzelfde zeggen :)! Ik zie eerlijk gezegd meer Golfjes en Polotjes en ander kleine autotjes zich ergens voor/tussen schieten dan Range's, Porsche's, GL's, ...

Door het voorkomen van die auto's lijkt iets al snel erger dan het is! Zo heeft m'n maat een Subaru GTT met open uitlaat! En heel het dorp waar hij woont stempelt die kerel af als een ZOT omdat hij altijd keihard optrekt! Nu rijdt die kerel eigenlijk heel erg verstandig maar door al het lawaai van die uitlaat lijkt het gewoon zo... Zelfde verhaal met GL's en ander groot tuig: Net omdat het zo een indrukwekkende tuigen zijn die op je afkomen heb je echt niet snel de indruk dat ze erg hun best doen voor je! Al doen ze dat wel dikwijls! Als ik met de XC-90 van m'n ouders op de weg ben krijg ik ook veel gefoeter achter me terwijl ik echt wel m'n best doe om sociaal te rijden (In tegenstelling tot rijden in m'n Alfa! En net in m'n Alfa krijg ik nooit commentaar...)!

En ik heb ook andere criteria's hoor, respect moet je verdienen! Maar ze hebben toch een streepje voor als ze toekomen in een auto die wat minder gemakkelijk is en vooral duur is om op de weg te houden!

Wim 19:01
afbeelding van Wim

@pieter: don't get it, in Schilde zijn er meer Cayenne's dan Golfjes ;) @Challanger: 2th that @ontopic: voorkant ok, achterkant meh => geef mij maar E combi :)

Yvesw 22:00
afbeelding van Yvesw

@Challanger: Omdat ik er stiekem ook best wel één wil ;) (Dit of een R-klasse) Zo onhandig, gigantisch, duur, maar je kan wel gewoon alles in de koffer smijten!

En heel die sociaal/ asociaal discussie blijf ik met mijn handen af. Dat ligt aan het mensekke, niet aan de wagen... Haal een John uit zijn Golf en steek hem in een Porsche, hij zal nog een John blijven...
'kheb het tegen de mannen van Autofans ook al gezegd dat ik de slechtste rijtester ooit zou zijn :p Als ik al eens met een iets duurdere wagen op pad ben ben ik zelfs 10x voorzichtiger dan anders! Nu ik er over nadenk, misschien is dat net een goede eigenschap....

@Wim: U heeft liever een lijkwagen dan dit? Dit is een hele graftombe! Toch vele maler cooler ;)

Yvesw 10:22
afbeelding van Yvesw

@Messer: Ik had dat vroeger ook... Ik was gek van alle breaks die er waren. Maar met de komst van alle nieuwe carrosserievarianten (dank aan de Duitse opvullers) heb ik het gevoel dat het wat "ouderwets" is. Dan zie ik liever een cross-over of cross-under of wat dan ook dat ze nog gaan uitvinden :)
En de GL heeft een speciaal plekje bij me net zoals de R-klasse (voor de duizendste maal :p). Het zijn beiden de coolste "normale" Mercedeshi die je kan kopen. Alles met een AMG badge buiten beschouwing gelaten natuurlijk... ;)

Yvesw 10:31
afbeelding van Yvesw

Gelukkig! Want anders reden we allemaal in dezelfde wagen ;)

Wim 11:22
afbeelding van Wim

die E klasse combi die op het Salon v Brussel 2012 stond vond ik wel nice, wss had die sportpakketje

Techno Patat 13:24
afbeelding van Techno Patat

@Wim: Dat was inderdaad een Mercedes Sport versie, net iets onder de AMG-kit gepositioneerd! Verschrikkelijk knappe velgen hebben ze in die serie! Moest ik er ene kopen is het met AMG kit en met de Sport velgen :)!

Geef mij maar een SUV boven een break! Nu klap ik wel tegen m'n eigen winkel in (ik heb een break), maar als je de plaats nodig hebt is een SUV nu eenmaal handiger! Ik heb een break uit estetische overwegingen, de plaats is mooi meegenomen! Bij een SUV is dat net omgekeerd!

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws