Walter de' Silva "Flamboyant design is dood"

Walter de' Silva "Flamboyant design is dood"

Bij Volkswagens hebben we vaak het gevoel dat ze er allemaal hetzelfde uitzien. De vraag of ze dan ook eens iets extravaganter uit de hoek willen komen wordt dan ook vaker gehoord. Niet nodig vindt chief designer Walter de'Silva, want dat flamboyante design is over zijn hoogtepunt.

Volgens de'Silva zijn mensen de uitgesproken lijnen op de flanken van auto's en de stevig uitgeklopte wielkassen zowat beu. Bmw's 3, Fords Fusion/Mondeo, allemaal modellen die erg gedateerd zullen zijn binnen een aantal jaren. Volkswagen deed echter bewust niet mee aan die designrichting, omdat ze willen dat hun product herkenbaar blijft. Daarenboven zou een braver design ook tijdlozer zijn. "People want to understand what they buy. There is a certain security in our design. When you know that it keeps the resale value, it's important for a family. That's our intention," zo vertelde de'Silva aan onze bron op de lancering van de Up in Japan.

Laatst gepubliceerd

Reacties (7)

Plaats een reactie
Moarenfin 23:35
afbeelding van Moarenfin

Kortom, ouderwetse oersaaie vierkante blokkendozen zoals bij Volkswagen zijn de nieuwe norm? Mijn portie mogen ze aan Fikkie geven

Yvesw 08:07
afbeelding van Yvesw

Uiteraard gaat Silva zeggen dat Flamboyant design dood is. Hij mag het zelf niet meer doen. En de laatste keer dat ik keek deed heel de DS lijn van Citroën het zo slecht nog niet... Dus wat hij zegt is larriekoek en apenkool! In tijden van recessie is het net "zwierig" design dat mensen goed doet. Gaande van kleurrijke huiskamers tot afgeronde logo's tot "Flamboyante" wagens. Alles om even niet te hoeven denken aan al de miserie! Silvia is verkeerd, en hij weet goed genoeg dat hij verkeerd is. Heeft hij dan toch eindelijk zijn ziel verkocht aan VAG?

Sven 08:27
afbeelding van Sven

natuurlijk, ik lees tussen de regels: "we zijn niet mee met de huidige trend en nu vinden we het te laat om op de kar te springen, dus we zeggen maar dat het tijdelijk is".

Yvesw 18:15
afbeelding van Yvesw

@Yoran: De DS lijn verkoopt volgens mij zeer goed! Uiteraard verkoopt een VAG 3x zoveel wagens, maar ze zijn dan ook 5x zo groot als Citroën. Om nog maar te zwijgen over de geestesreputaties die VW's hebben...
https://autofans.be/nieuws/varia/23412-column-yw-vws-geestesreputatie

Quin 21:21
afbeelding van Quin

Gezever.
Het is niet omdat een design conservatief is dat het mooi en vooral tijdloos is.

Tuurlijk moeten er ook dergelijke fabrikanten zijn voor de mensen die een auto puur als vervoermiddel zien, maar er zijn eens zoveel mensen die van hun dagelijkse ritten genieten, juist omdat ze in een wagen zitten die ze knap vinden, van binnen en van buiten.

Laten we hopen dat Alfa nooit in het VAG-net valt. Het zou enerzijds hun redding zijn (financieel), maar anderzijds verkopen ze hun ziel.

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws