
Tijdens het Autosalon van Brussel zal Porsche via simracen op zoek gaan naar rauw racetalent. Iedereen mag deelnemen op de Born2Drive-stand en de winnaar mag richting de Red Bull Ring in Oostenrijk om fysiek te gaan knallen met een race-Porsche. Jep, dit is een competitie naar ons hart.
Het Autosalon van Brussel wil zich voor haar 100ste editie grootser dan ooit presenteren. Niet zozeer door nog meer auto's in de verschillende paleizen te proppen, wel door meer in te spelen op emotie en activiteiten. Porsche doet haar duit in het zakje en zet een heuse simracing-stand neer. Het doel voor bezoekers? De snelste virtuele tijd neerzetten op Spa-Francorchamps en daarna fysiek het circuit op met een Porsche op de Red Bull Ring.
Simpel concept, zware concurrentie
Het concept is simpel: In Paleis 9 zal een volledig stand worden opgebouwd die door het leven gaat als "Born2Drive". Deelnemen is voor iedereen gratis (al raadt Porsche aan om op voorhand een slot te boeken) en als uitdaging zal je de snelste tijd neer moeten zetten op het virtuele circuit van Spa-Francorchamps.

De 8 rijders met de beste tijden zullen een plaats veroveren in de finale die door gaat op de slotdag van het salon (zondag 22 januari). Daar worden ze uitgedaagd om het een uur lang tegen elkaar op te nemen in een race over het circuit van Spa-Francorchamps. De uiteindelijke winnaar wordt gekroond tot koning der Born2Drive en mag op kosten van Porsche richting de Red Bull Ring om er fysiek te gaan rijden met een (race)Porsche.
Geen nieuw concept
Het is trouwens niet voor de eerste keer dat Porsche zo'n wedstrijd organiseert. Vorig jaar was er al de sim-roadshow bij elk van de 9 officiële Belgische Porsche Centre. Toen mocht de eindwinnaar richting Red Bull Ring in het Oostenrijkse Spielberg om plaats te nemen achter het stuur van de Porsche 911 GT2 RS ClubSport.
Zin gekregen om Porsche even te tonen hoe lekker je aan een stuur kan draaien? Dan kan je alvast meer info vinden op de website van Born2Drive, alsook de voorwaarden lezen. Veel succes Autofan! En maak ons trots...
Recente reacties
Eerste test: Hyundai Kona Electric (2023)
Op zich geen verkeerde afmeting voor een auto. Maar wat een gedrocht. die lichtblokplaats.... Die...
Door kevin l 1 dag geleden
Eerste test: Hyundai Kona Electric (2023)
ik ben niet vooringenomen voor wat betreft merken en ik sta open voor alles maar ik vind deze wagen...
Door Piet 3 dagen geleden
Fisker landt in België: orderboekjes voor elektrische Ocean geopend (2023)
Al ze prijs onder de 40000€ is dit een leuk alternatief voor al die Chinese EV brol, de Vlaamschen...
Door Vigor Mortsen 4 dagen geleden
EV-premie tot 5.000 euro: Vlaamse Regering wil particulier in elektrische auto krijgen
Zoals THIS ook al aangaf zal het zeker duurder worden. Een paar jaar geleden bracht de auto-branche...
Door John 4 dagen geleden