De hoofdredacteur van Top Gear magazine Charlie Turner heeft de Opel Ampera succesvol door een reeks tunnels onder het kanaal kunnen sturen. De Ampera hield het tijdens de puur elektrische rit zelfs 102 kilometer lang vol wat ver boven de officiële figuren is.
Natuurlijk konden de hoofdtunnels niet gebruikt worden aangezien deze constant in gebruik zijn door treinen. Het meeste van de rit was in een van de onderhoudstunnels die 75 meter onder het wateroppervlak liggen. De wagen werd in hold mode (hold charge, batterij-besparende modus) tot aan de ingang gereden. De rit zelf werd volledig elektrisch afgelegd in de normale modus. Na de 55 km lange tunnel was er zelfs nog zoveel batterijcapaciteit over dat Turner nog eens 47 kilometer extra deed (in de andere richting, terug richting Engeland) wat ver boven het officiële cijfer van +- 63 km is.
"We houden wel van een uitdaging bij Top Gear, en al zeker eentje omtrent het kanaal", zei Turner. "Onze jongens van de televisie deden het al met een amfibische pickup en wij doen het nu nog eens opnieuw met een Ampera." Met deze publiciteitsstunt gaat de Opel Ampera de geschiedenisboeken in als de eerste productiewagen die van Engeland naar Frankrijk is gereden.
Recente reacties
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 1 dag geleden
Deze elektrische Nissan Townstar Evalia is officieel leuker dan een Renault Kangoo
Hopelijk beter dan mijn Atila 87kw,slechte wagen voor dit geld.
Door Thys Freddy 1 dag geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Ik heb een DS7 diesel. Kijk, er wordt steeds vergeleken met Duitsers. Dat mag maar moet dit? Ik heb...
Door Jan Verbanck 1 dag geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Dat hangt er van af wat je wilt, deze versie doet nog altijd minder dan 10 sec naar 100km/u. Wat...
Door this 1 dag geleden