Het zit er dik in dat China in 2016 de grootse markt gaat worden voor luxewagens. Daarom is het uiterst belangrijk dat je een goed imago rond je merk weet op te bouwen. Een studie geeft alvast een mooi inzicht over hoe Chinezen bepaalde merken percipiëren. En dat is niet zo positief voor Infiniti en Lexus.
We weten al langer dat Chinezen niet gek lopen van het Japanse Infiniti. Meer nog, de enige reden dat het merk op Europese bodem bestaat is net om aan te tonen dat ze meekunnen met de Duitse premium merken. Want Chinezen zijn helemaal gek van luxueuze Duitsers. Nu ja, op de badge vooral. Dat concluderen we uit het onderzoek van het Hurun Research Institute (Shangai).
Mercedes blijkt daarbij het merk bij uitstek voor de rijken. Audi wordt dan weer geassocieerd met hoge piefen bij de overheid. BMW en Range Rover? Werkpaarden voor de nouveau riche. Opvallend, de 'gemiddelde luxewagen-koper' in China is 33,5 jaar oud en heeft een jaarlijks inkomen van 128.367 euro. Japanse merken hebben het daarbij moeilijk om een impact achter te laten op de Chinezen. Infiniti is voor de 'net niet rijken' en Lexus... tja, die worden gewoon met niemand geassocieerd.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 2 uur geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 1 dag geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden