Het Chinees alternatief voor de Mercedes G-Klasse? Een 5 pk - nee, geen schrijffout - sterk afkooksel met mini-afmetingen en een top van 50 km/u. Grapjurken, die Chinezen.
We vallen niet snel meer achterover van Chinese copycats maar deze K7 van Qifeng bracht ons toch even uit balans. Want waar het Chinees alternatief vaak tot op de centimeter een kopie is van het origineel, loopt het hier toch net iets anders. Zo'n metertje-en-een-half anders. Want deze K7 is namelijk een LSEV, een low-speed electric vehicle. Een segment van Chinese auto's die populair zijn in overbevolkte kleine steden (hebben ze daar wel eens).
Het resultaat is evenwel dat deze mini-G maar 3,2 meter op de weg zet. Om je een idee te geven, dat is 30 centimeter korter (!) dan een Fiat 500. Onder de stoere looks een 5,3 pk sterke elektrische motor of eentje van 6,7 pk als je echt de baas bent. De topversie loopt tot 50 km/u en moet 170 kilometer ver geraken. Al zal je daar bij topsnelheid dus net geen 4 uur voor nodig moeten hebben. Lichtpunt van heel dit verhaal? De prijs misschien. Want omgerekend kost deze K7 zo'n 3.200 euro. Er zijn duurdere elektrische fietsen...
Recente reacties
Dacia Duster krijgt nog dit jaar gezelschap van zevenzits ‘Bigster’
Is de bigster ook verkrijgbaar in een vijfzitter,voor meer bagageruimte te hebben? Mvg Dave
Door Muller dave 3 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een vennootschap en rij elektrisch... De wagen laadt ik thuis op en kreeg van de overheid...
Door David 3 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Geloof je het zelf? Stroohm wilt dit natuurlijk, want dan kunnen zij dik cashen. Maar dit is...
Door this 3 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Als je geen woekerprijzen hebt bij het openbaar laden (ze bestaan gelukkig), kom je nog steeds...
Door this 10 uur geleden