Volkswagen Amerika hintte aan AutoblogGreen dat het vooral van plan is om de XL1 aan te bieden op de leasingmarkt. De hyperzuinige wagen die in een beperkte oplage van 250 stuks gaat gebouwd worden begint meer en meer op een proefproject van Volkswagen te lijken.
Met een beperkte oplage van 250 stuks konden we al op voorhand afleiden dat Volkswagen de XL1 vooral wou gebruiken als proeftuin. Het gerucht dat hij enkele geleased kan worden versterkt deze gedachte alleen maar.
VW is waarschijnlijk van plan om de 250 wagens aan een hoop klanten te leasen (lees: proefkonijnen), waarna die na X-aantal jaar de wagens moeten teruggeven zodat VW ze van top tot teen kan onderzoeken.
Spijtig, want wij waren danig onder de indruk van de XL1 op het autosalon van Genève. Met een 0,8 tweecilinder TDI- en een elektromotor moet de 795 kg zware XL1 gemiddeld zo'n 0,9 liter gaan verbruiken. Absurd getal waarvan de haalbaarheid ook soms twijfelachtig is.
De XL1 had alles in zich om een nieuw nichesegment te worden binnen autowereld. De productieprijs - en bij uitbreiding verkoopprijs - zal echter zo hoog zijn uitgevallen dat ze verplicht moeten leasen (lees: anders zou niemand hem toch kopen).
Recente reacties
Exclusieve nieuwe Lamborghini met 800 pk op Pebble Beach
wat is me dit
Door lisander lamont 1 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Dit argument houdt toch helemaal geen steek? Wat ga je met dat enorme vermogen doen tijdens het...
Door this 1 uur geleden
Dit is waarom de Tesla Model 3 Performance krachtiger is in de VS
En is Tesla blindness al op punt? Werken de ruitenwissers al naar behoren? Werden de dacia...
Door kevin 13 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
...en wat ga je met dat enorme vermogen aanvangen in de file?
Door Wim Verhaegen 19 uur geleden