Zo kennen we ze, bij Volkswagen. Niet altijd de eerste zijn maar eens het aanslaat gaan ze mee, zo gaat het ook met het driecilinderverhaal, hoofdstuk turbogeblazen blokjes.
Want bij Ford kiezen ze al langer voor een 1.0 EcoBoost in verschillende modellen, Renault heeft tegenwoordig een 0.9 TCe en Opel stelde pas de 1.0 SIDI-motor voor. Bij Volkswagen lopen er ook twee driecilinders in het gamma, de 1.2 - die verschilt van de 1.2 TSI viercilinder - en de 1.0 uit de Up.
Die laatste zou de basis vormen voor een nieuwe turbogeblazen versie die zijn weg zou vinden naar de Volkswagen Golf. Hij zou ook 110 pk voortbrengen, zegt Dr. Hans-Jakob Neusser, baas van de R&D-afdeling bij Volkswagen.
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
"Nodig" zou ik hier nu niet gebruiken. We rijden tenslotte rond met een voertuig van gemiddeld...
Door this 8 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
This, je moet ergens toch toegeven dat die jacht naar PK's, snelheid e.d. allemaal niet nodig is....
Door Mathieu 8 uur geleden
Exclusieve nieuwe Lamborghini met 800 pk op Pebble Beach
wat is me dit
Door lisander lamont 12 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Dit argument houdt toch helemaal geen steek? Wat ga je met dat enorme vermogen doen tijdens het...
Door this 12 uur geleden