
Vanavond doen ze in de Ford-fabriek in Saarlouis Duitsland het licht uit op de RS-afdeling, want jawel de huidige Focus RS gaat uit productie. Waardoor we nu al reikhalzend uitkijken naar de vierde generatie. Wat er daarover al in de geruchtengangen wordt verteld?
Jawel, dat las je goed, de laatste Focus RS lijkt nog maar net bij ons of hij gaat al terug uit productie. Alles heeft er natuurlijk mee te maken dat volgende week dinsdag, 10 april, Ford de gloednieuwe Focus vanonder het doek zal halen. Waardoor het merk kan gaan uitkijken naar een RS-derivaat daarvan. Het Britse Autocar zou daar nu al de eerste details over weten.
Te beginnen met het pk-cijfer; 400 stuks. Die halen ze uit dezelfde 2.3-liter viercilinder Ecoboost turbobenzine... met een twist. Want net zoals bij pakweg Audi zal de Focus zogenaamde milde-hybride tech aan boord krijgen. Specifiek gaat het over een elektrische alternator die op 48 volt loopt en in staat moet zijn om een elektrische boost te geven van zo'n 30 pk. Handig onder zware belasting maar ook bij vertrekken uit stilstand, waardoor de Focus RS dan in principe puur op elektrokracht kan vertrekken.
Een ingreep die er natuurlijk voor moet zorgen dat de CO2-uitstoot en het normverbruik een stuk kan teruggedrongen worden. Al geeft het de ingenieurs natuurlijk ook de kans om te gaan spelen met die elektrokracht. Voor het elimineren van turbolag bijvoorbeeld. Het natte vinger-werk spreekt daarbij over een nul naar honderd van 4,2 seconden. Belangrijker is de lanceringsdatum; tegen 2020 zouden we al de eerste tekenen van de Focus RS moeten zien, twee jaar na de lancering van de nieuwe generatie Focus. Dat is naar RS-termen snel.
Recente reacties
Na wachttijden en inflatie: autofabrikanten krijgen steeds minder bestellingen
Mensen betalen nog steeds liever 15 euro incl gratis verzending dan 10 euro + 5 euro verzendkosten...
Door John 5 uur geleden
Na wachttijden en inflatie: autofabrikanten krijgen steeds minder bestellingen
mooie kortingen?nog zoiets wat men de mensen al jaaaaren wijsmaakt,de katalogus prijs zo hoog...
Door andre123 18 uur geleden
Na wachttijden en inflatie: autofabrikanten krijgen steeds minder bestellingen
inderdaad,maar wie durft te zeggen wat iedereen eigenlijk allang weet...........
Door andre123 18 uur geleden
Na wachttijden en inflatie: autofabrikanten krijgen steeds minder bestellingen
@Consument:Bij OPEL zijn er meer dan 50 wagens in stock met mooie kortingen.Kijk eff op de...
Door Autofreak 19 uur geleden