Bij de onthulling van de i30 N was het klaar en duidelijk, van de huidige generatie i20 komt er geen N-derivaat. Alleen heeft die i30 N iets teweeggebracht bij het Zuid-Koreaanse merk; een stevige verkoop. Waardoor de Koreanen de smaak van snelle rakkers hebben te pakken. Mag Biermann dan toch nog een current generation i20 N bouwen?
Met de i30 N hatchback, i30 N Fastback en Veloster N is het N-submerk van Hyundai al drie potente rakkers rijk. Al stopt de N-pret daar niet, want Hyundai heeft haar tegenwoordig verafgode Alber Biermann (ex-BMW-M) groen licht gegeven voor een reeks andere modellen. Eén daarvan is een op zichzelf staand model dat moet dienen als vlaggenschip van het N-merk. Zoals Mercedes-AMG doet met haar GT en GT 4-Door. Dat vlaggenschip zou alvast iets zijn dat niemand van Hyundai verwacht, iets "exotisch".
Alles lijkt er dan ook op te wijzen dat de RM 16 N met middenmotor op til staat. Daarnaast kijkt het merk ook nog naar N-varianten van bestaande modellen. Zoals de Kona bijvoorbeeld. Maar ook de i20 duikt weer op in diezelfde adem. De kans bestaat dan ook dat we een huidige generatie uitzwaai-i20-N zullen krijgen. Is dit niet het geval, dan zullen we tot 2020-ig moeten wachten voor een N-derivaat van de volgende generatie.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 9 uur geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 1 dag geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden