In een poging om de CO2 over haar gehele range naar beneden te krijgen zou Audi overwegen om een dieselmotor voorin haar S5 te planten. Een keuze die het ook al nam bij de opgefriste SQ5.
Franse media zeggen informatie in handen te hebben gekregen die aantonen dat Audi plant om de dieselmotor vanuit de SQ5 ook voorin de S5 te lepelen. Op die manier wil het merk met de vier ringen haar CO2-verbruik terug kunnen dringen, ook in de sportievere modellen.
Problem?
Reuring en consternatie bij Audifans, zonder twijfel. Alleen kan je jezelf de vraag stellen hoe erg zo'n S5 met dieselkracht zou zijn. De SQ5 beschikt tenslotte over een V6 turbodiesel met 347 pk, 700 Nm en elektrische compressor. Daarmee is die diesel krachtiger dan de V6 benzine voorin de huidige S5 in al zijn derivaten.
En hoewel we begrijpen dat je graag naar een V6 luistert in de S5 cabrio kan je iets zeggen over een S5 Sportback met een dieselkanon voorin. Stel dat Audi zowel een diesel- als benzineversie voorstelt met de facelift van de S5 in 2020, dan wint toch iedereen?
Recente reacties
De EV-Gids is hier: gratis, online magazine vol info en tips over elektrisch rijden
Dankjewel!
Door JL 3 uur geleden
België krijgt nieuwe Wegcode: dit verandert er in 2025
Ik ben soms voetganger soms fieser soms autobrstuurder. Ik heb ondervonden dat de fietser denken...
Door Zipora 18 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een ev als firmawagen, en eentje prive aangekocht, zou ik dan twee laadpalen moeten...
Door Adriaan 22 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Bij de opstart van de digitale meters in Vlaanderen werd al rekening gehouden met eenvoudige...
Door Pieter 1 dag geleden