De algehele verwachting was dat Corvette zijn nieuwe C8 zou onthullen op het salon van Detroit in januari van dit jaar. Daar was echter geen spoor te zien van de legendarische Amerikaanse sportwagen, en dat heeft met een gebrek aan ruggengraat te maken.
Er wordt al heel lang gespeculeerd over een nieuwe Corvette. Betrapte prototypes zouden door hun proporties verraden dat de oertraditionele Amerikaanse sportwagen een hele resem heilige huisjes zou slopen: de ophanging met bladveren wordt vervangen door ‘moderne’ schroeven, de manuele en automatische versnellingsbakken worden vervangen door een dual clutch-exemplaar en… de motor wordt centraal achterin geplaatst. Op die manier kan de achterwielaangedreven (oef, dat stuk blijft nog) tweezitter meer vermogen aan. Veel meer zelfs: vandaag schopt de sterkste Corvette C7 ZR1 het tot 766 pk, maar voor de nieuweling gaat het mythische cijfer van 1.000 pk de ronde.
Trop is teveel
En dat blijkt te veel voor het nieuwe aluminium chassis van de toekomstige Corvette, want dat zou plooien door de enorme krachten die de motor ontwikkelt. Bij testprototypes zou de flex zo erg zijn dat de glazen achterruit springt. Daar moeten een paar ingenieurs hun huiswerk even voor overdoen, en daarom stond de ‘Vette C8 niet in Detroit, zo beweert de website Haggerty. We kunnen lacherig doen over “die stomme Amerikanen”, maar vergeet niet dat de ontwikkeling van de eveneens 1.000 pk sterke en peperdure Bugatti Veyron ook niet vlekkeloos verliep, met onder meer een spectaculaire crash voor de ogen van potentiële kopers, terwijl zelfs de productieversies nog met de nodige problemen kampten.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 9 uur geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 1 dag geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden