Bij ons zal je hem niet dadelijk bij de dealer zien, hij is vooral voor de Zuid-Amerikaanse markt bedoeld. In Brazilië alleen al verkocht Fiat 2,5 miljoen exemplaren van de Palio, die 15 jaar meeging. Nu komt er dus een opvolger. Die is 2,8 cm langer, 3, cm breder en 6 cm hoger dan zijn voorganger. De wielbasis groeide daarbij met 4,7 cm.
Fiat wil de Palio meer cachet geven en ontwikkelde hem daarom in Turijn, waarbij men extra aandacht besteedde aan de afwerking. De stijfheid is volgens Fiat met 35 procent toegenomen.Onder de motorkap een boeket benzinemotoren die hun strepen al verdiend hebben. Zo is er de in Zuid-Amerika populaire 1.0 bi-fuel met 75 pk (of 77 pk in ethanolversie), een Fire 1.4 Evo met 87 pk (of 90 pk op ethanol). De Sportiefste versie is de 1.6 16V EtorQ, met 120 pk. De kans bestaat dat hij terugkeert naar de Europese markt, of hij dan ook naar België komt is niet geweten.
via: autoblog.it
Recente reacties
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 17 uur geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden