Hyundai Veloster Turbo facelift zal je vooral horen

turbo3

Echt officieel is de Veloster Turbo facelift nog niet, maar de Zuid-Koreaanse media pronkt toch al met foto's en info. Die hebben het over subtiele visuele aanpassingen, een automaat met dubbele koppeling en een sound equalizer binnenin voor wat meer uitlaatlawaai via de stereo. Spek naar de bek van de jongere garde.

Bij Hyundai België bevestigden ze alvast het nieuws, maar wisten ze zelf nog niet te zeggen wanneer de Europese versie klaar zal zijn. Die zal op enkele subtiele vlakken verschillen. De meest belangrijke is de motor. In thuisland Zuid-korea (en in de VS) perst de 1.6-liter viercilinder turbo 204 pk naar de voorwielen. Met de oversteek naar Europa verliest die 18 pk tot een totaal van 186 pk. Een keuze die we nooit hebben begrepen, maar naar alle waarschijnlijkheid zal de Europese facelift van de Veloster Turbo blijven vasthouden aan het lagere aantal pk's.

Kekke stoeltjes, pompende stereo

Niet dat we de Veloster Turbo Turbo een wagen vinden voor het cliënteel van foute nachtclubs en petjeswinkels, maar de vernieuwing spreken vooral in hun voordeel. Zo zijn er nieuwe velgen en - volgens de Koreaanse media - nieuwe mistlichten, grille en koplampen. Al zien wij die voor geen meter op de foto's die er in omloop zijn.

Wat we dan weer wel zien, zijn de nieuwe sportievere stoeltjes. Die kan je samen met enkele andere accenten in het interieur in drie kleurtjes krijgen. Specifiek hebben we het over grijs, blauw en een soort van brons. Een leuke touch die het interieur wat zal doen opleven.

Belangrijker dan dit alles is een gloednieuwe automaat met dubbele koppeling en 7-versnellingen. Zelf roeren zal waarschijnlijk ook nog altijd gaan. Tenslotte zal je via je Beats-stereo niet enkel pompende hits kunnen spelen, maar ook knetterende uitlaatgeluiden. Het engine sound equilizer-systeem laat namelijk toe om te kiezen uit 6 verschillende uitlaatgeluiden. We zijn alvast benieuwd hoe dat zal klinken. Een ander sportief geluid voor elke dag van de week, slim toch?

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws