Die Zweden toch, altijd zo bescheiden. Ook de tuners van Polestar. Ze vestigden een ronderecord op de Nurbugring, maar vergaten er ruchtbaarheid aan te geven.
Autoconstructeurs die een ronderecord op de Nurburgring vestigen, pakken daar meestal groots mee uit. Want zo'n 'Ring-record is representatief voor hoe de wagen op de gewone weg zal rijden, weet je wel. Bij Volvo/Polestar zijn ze echter niet zo'n toeterende luidsprekers, want zij hielden het record een heel jaar lang geheim voor de buitenwereld.
Na de WTCC manche op de Nurburgring vorig jaar bleef Polestar nog een paar dagen extra hangen om tests uit te voeren met de Polestar S60. Een rondetijd van 7'51.110 werd toen neergezet tijdens één van die testsessies. Die tijd was genoeg om het record voor snelste straatlegale vierdeursproductiewagen op hun naam te zetten. Ja, er zijn wel wat categorieën waarin je een record op je naam kan zetten, tegenwoordig.
Volvo laat verder weten dat ze tijdens het testen een hele hoop data genereerden, waarmee ze tijdens het vorige WTCC-seizoen aan de slag konden in hun racewagens en hun productiewagens. Daardoor was het pas nu, een jaar later veilig genoeg om het recordnieuws vrij te geven.
Recente reacties
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 22 uur geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 2 dagen geleden