Op het autosalon van Shanghai haalt het Chinese Fengshen volgende week het doek van deze Number 1, een model dat in zijn naam al duidelijk zijn ambities laat blijken.
Fengshen is een submerk van autoreus Dongfeng, dat dan weer samen met Citroën auto's produceert. Het is dan ook niet verwonderlijk dat dat Franse merk mocht deelnemen aan het ontwikkelen van het concept van deze wagen. Het platform komt namelijk van de Citroën C6, het topmodel dat een tijdje terug al werd afgevoerd op de Europese markt.
Behalve de ambitie is ook de klandizie duidelijk, want geef maar ruiterlijk toe dat je oorspronkelijk dacht dat de achterkant van de Audi A6 kwam. De rijders van die Duitser worden dus de doelgroep, al heeft ook de Toyota Crown te vrezen. Citroën en Dongfeng geven nog niet veel extra info over deze Number 1, dat houden ze voor tijdens de opening van de beurs in Shanghai.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 21 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 21 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden