Opel Cascada nu ook met 170 pk sterke 'fluisterdiesel'

opel-cascada-fluisterdiesel_02

Wanneer je met je cabrio over de open vlaktes aan het rijden bent, dan word je er liefst niet aan herinnerd dat er een diesel onder de kap zit. Daarom introduceert Opel haar gloednieuwe 2.0 CDTI fluisterdiesel in de dakloze Cascada.

Daardoor krijgt de Cascada nu ook na de Zafira Tourer en de Insignia deze nieuwe motor in het vooronder. Goed voor 170 pk, 400 Nm en een veel stillere werking. Uitgerust met een manuele zesbak nipt het EURO 6-blok gemiddeld 4,9 liter per honderd kilometer en stoot het 129 g/km C02 uit.

Prestaties zijn daarbij 'voldoende'. Met een topsnelheid van 218 km/u en een ritje naar de honderd vanuit stilstand in 10.3 seconden.

Laatst gepubliceerd

Reacties (1)

Plaats een reactie
Maurice Vandenbergh 02:15
afbeelding van Maurice Vandenbergh

Nagenoeg alle merken die een cabrio uitbrengen presenteren gelijktijdig (niet 'gelijk', Nederlanders) met uiterst geringe kosten een coupé versie? Soms volgt de coupé na een paar maanden (cfr. Jaguar F type). maar bij het verlieslatende Opel weten ze het beter. Het is kinderstel om van een cabrio een coupé te maken (gewicht en prijzen dalen zelfs). Met een coupé Cascade (want de Cascada is een erg fraaie wagen) waren de verkopen zeker met 400 % gestegen. Wie ziet er nu een Cascade cabrio rijden? Buick moet nu in de lente 2016 Opel zijn Cascade komen (met het nieuwe D2XX of E2XX wellicht, want nu is hij erg zwaar) redden (ook dan zonder coupé -koup zoals de Amerikanenza eggen)...
Was er een coupé gekomen dan had ik die zeker gekocht, maar een cabrio is zijn ding niet. Hoe dwaas kunnen automerken toch zijn?

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws