![vw gte vw-gte](https://autofans.be/sites/default/files/styles/artikel_intro/public/media/merken/volkswagen/anderefotos/vw-gte.jpg?itok=4qzw80Q8)
Volkswagen gaat de komende jaren volop de kaart trekken van elektrische wagens. Grootste struikelpunt blijft de productie van batterijen, want die zit grotendeels in Aziatische landen. Daar moet verandering in komen volgens Herbert Diess, merkenchef bij de constructeur.
Als het van Herbert Diess, merkenchef bij VW, afhangt is de productie van batterijencellen in Duitsland de sleutel tot succes. Volgens hem loopt de Duitse auto-industrie namelijk achter op dat vlak. Nu zijn het vooral Aziatische merken zoals Samsung, LG en Panasonic die batterijen voor elektrische wagens fabriceren.
De investeringen lopen echter in de miljarden euro's, waardoor de Duitse merken volgens Diess met elkaar moeten samenwerken om ervoor te zorgen dat de constructeurs niet afhankelijk worden van externe batterijenproducenten.
Recente reacties
Red Bulls eerste hypercar is… béter dan een F1-wagen? (2024)
Is dit volledig redbull of zit er hier nog een Honda motor in?
Door this 10 uur geleden
Dacia Sandero en Jogger krijgen update met dank aan de EU (2024)
U heeft helemaal gelijk. Er zijn altijd mensen tegen vernieuwingen geweest dat is van alle tijden....
Door Henk Koops 16 uur geleden
Rijtest: BMW 128 ti (2021)
Wat voor de een knijterhard is, is voor de ander perfect acceptabel. Je gaat zelf een nieuwe...
Door this 17 uur geleden
Rijtest: BMW 128 ti (2021)
Beste Stefan en Yves, In hoeverre is deze 128ti bruikbaar in het dagelijks leven? Ik lees vanalles...
Door Mathieu 1 dag geleden