![carsaleeurope carsaleeurope](https://autofans.be/sites/default/files/styles/artikel_intro/public/media/events/carsaleeurope.jpg?itok=yZvcEm9U)
Niet enkel in België werden vorig jaar meer wagens ingeschreven dan het jaar voordien, in heel Europa steeg de verkoop van auto's. Met zo maar even 9,3 procent, waardoor we terug meer auto's kopen dan in 2010.
In België werden vorig jaar 501.066 wagens ingeschreven, een stijging van 3.6 procent ten opzichte van 2014. Op Europees niveau doen we het echter een stuk beter, want vorig jaar stegen de inschrijvingen in de Europese Unie met maar liefst 9,3 procent tot 13.713.526 wagens. Daardoor kunnen we stellen dat de autosector terug boven het niveau van 2010 zit, vlak na de economische crisis.
VW blijft koning
In België moest Volkswagen Renault laten voorgaan, op Europees vlak blijft VW heer en meester. Over het gehele jaar wist het merkt 6,1 procent meer wagens in te schrijven (ten opzichte van 2014) waardoor Volkswagen met 3,38 miljoen auto's goed is voor een Europees marktaandeel van zo'n 25 procent.
Kijken we naar de premium rakkers, dan voelen Audi (nummer 5) en BMW (nummer 6) de hete adem van Mercedes in hun nek. Het merk met de ster groeide vorig jaar met maar liefst 12,6 procent en heeft zichzelf het doel vooropgesteld om de grootste premium constructeur te worden.
Recente reacties
Red Bulls eerste hypercar is… béter dan een F1-wagen? (2024)
Is dit volledig redbull of zit er hier nog een Honda motor in?
Door this 15 uur geleden
Dacia Sandero en Jogger krijgen update met dank aan de EU (2024)
U heeft helemaal gelijk. Er zijn altijd mensen tegen vernieuwingen geweest dat is van alle tijden....
Door Henk Koops 21 uur geleden
Rijtest: BMW 128 ti (2021)
Wat voor de een knijterhard is, is voor de ander perfect acceptabel. Je gaat zelf een nieuwe...
Door this 22 uur geleden
Rijtest: BMW 128 ti (2021)
Beste Stefan en Yves, In hoeverre is deze 128ti bruikbaar in het dagelijks leven? Ik lees vanalles...
Door Mathieu 1 dag geleden