Nu dieselgate de gewone klanten bereikt, wil Volkswagen zwaarder gaan inzetten op alternatieve aandrijfbronnen. Zo willen de Duitsers zelf gaan investeren in een batterijenfabriek.
Die informatie staat te lezen in het Duitse Handelsblatt. Ze schrijven ook dat Volkswagen er een gigafactory van wil maken. Op die manier kan Volkswagen onafhankelijk van externe partners de productie van batterijen verzorgen. De investeringen komen niks te vroeg, met de op stapel staande lanceringen van diverse elektrische en hybride modellen zoals de Skoda Kodiaq.
De beslissing over het opzetten van een gigabatterijenfabriek wordt op de jaarlijkse vergadering van de supervisory board gemaakt, komende maand. De investering zou zichzelf pas terugbetalen binnen ettelijke jaren, maar kan VW wel op een eenzame koppositie in batterijland plaatsen.
Recente reacties
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Wel het artikel lezen, of op zijn minst de context er bij geven. "Zo erg is gsm'en in de auto - als...
Door this 14 uur geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Ben ik voor uniformiteit qua straffen? Ja absoluut. 2 weken je rijbewijs kwijt in Limburg en Oost-...
Door John 14 uur geleden
De EV-Gids is hier: gratis, online magazine vol info en tips over elektrisch rijden
Mijn anti-spam,internet filter vind die website maar fishy ..... ik kan er dus niet naartoe
Door Jan 17 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Daartegenover staat dat je capaciteitstarief de hoogte in gaat. Opladen van de wagen met de...
Door Maarten 18 uur geleden