Bij Citroën hebben ze tegenwoordig een elektrische versie van de Cactus rondrijden. Anders dan de C-Zéro wil deze e-Mehari de hippe vogels aanspreken. Zet jij er straks eentje voor je strandcabine?
Tot voor kort had Citroën enkel de C-Zero in de catalogus staan als volledig elektrische wagen. Een karretje dat ze afleidden van de Mitsubishi iOn en een hoog koekentrommelgehalte heeft. Nu wordt het speelser, want Citroën commercialiseert de e-Mehari ook in België. Voor 25.200 euro heb je zulk een elektrisch voertuig voor je deur staan. Uiteraard zou je er het liefst mee op de Franse stranden gaan rondrijden, maar geef toe, zo'n guitig design geeft ook de steden wat meer kleur.
De e-Mehari neemt wat designkenmerken over van de C4 Cactus, zoals je vooral aan de voorzijde zal zien. De carrosserie bestaat uit gethermovormde kunststof platen, zodat blikschade tot het verleden behoort. Verder biedt Citroën de wagen met een viertal koetswerkkleuren en twee contrasterende dakkleuren aan.
De radius van een e-Mehari bedraagt volgens Citroën zowat 200 kilometer 'in de stad'. Daar rijd je het beste, aangezien de topsnelheid van het karretje slechts 110 km/u bedraagt. opladen aan een 16A stopcontact gebeurt in 8u, met 10A aan je voordeur doe je het in 13u.
Recente reacties
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Waarom zou deze niet in hun vizier zitten? Het is toch nog steeds een nutteloos hoge/zware SUV?
Door FLP 15 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
1000 km in 1 keer rijden zonder te stoppen, moet je dan gebruik maken van een pamper? of plas je...
Door Adriaan 16 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Verdwijnt de Mégane op fossiele brandstof dan ook uit het gamma? Geen lage wagens meer? (buiten de...
Door Mathieu 19 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Als je binnen 10min 80% kunt laden, is zo'n groot bereik helemaal niet meer nodig. Dan kom je al...
Door this 22 uur geleden