
Terwijl BMW in Europa de 2 Reeks Active Tourer Plug-in Hybrid als instaphybride op de markt zet, krijgen ze er in China een iets hoogpotigere variant bij. Met dezelfde krachtbron onderhuids maar wel in de carrosserie van een verlengde X1.
Een dubbele njet, deze X1 xDrive 25Le. Want een met 18 centimeter verlengde X1 (waardoor de koffer groter wordt dan in een X3) is niet voor onze markt en een plug-in-X1 ook niet. Althans, op het moment van schrijven. China, die krijgen een huwelijk tussen beiden, waardoor de X1 xDrive 25Le tot stand kwam.
Het maakt alvast dat de ruime X1 de technologie van de 2 Active Tourer Plug-in Hybrid onder de kap krijgt. Of specifieker: een 1.5-liter driecilinder benzine (vanuit de i8 en MINI) gekoppeld aan een elektrische motor. De verbrandingsmotor stuurt 136 pk en 220 Nm koppel naar de voorwielen, de elektromotor 95 pk stuks en 165 Nm naar de achterwielen. Die elektromotor puurt uiteraard zijn kracht uit een setje batterijen. Laad je die volledig op, dan kan je 60 kilometer elektrisch bollen. Het verbruik bij optimale omstandigheden? 1,8 l/100 km.
Ook al wordt deze X1 xDrive 25Le via een joint-venture van BMW Brilliance gebouwd in China, moet je deze plug-in misschien toch naar Europa halen BMW. Je mag de extra centimeters zelfs achterlaten in China.
Recente reacties
MINI-gamma ondergaat grote facelift, behalve Countryman en Clubman (2021)
Oei... Ze worden er met de jaren niet bepaald mooier op he.
Door FLP 20 uur geleden
BMW gaat snijden in modellenaanbod [vraag]
Alle modellen eruit die met een X beginnen en die er als een monovolume uitzien! En dat ze bij de...
Door Peter De Clercq 1 dag geleden
Vraag: Wat is er mis met LPG?
Kort: 1) garantie vervalt niet. (europese wetgeving) Juist. Maar je hebt verdomd...
Door Alex Toye 1 dag geleden
BMW gaat snijden in modellenaanbod [vraag]
- I3: was misschien goed als conceptcar of testcase, maar daar bleef het dan ook bij. - de 2-...
Door Christian 1 dag geleden