Nog geen drie jaar in productie en al aan de facelift, de Citroën C-Elysée. De C-watte? Wel, zowat de meest vergeten sedan op onze Belgische wegen.
Een Ferrari, Maserati of Lamborghini? Nee joh, zowat de meest zeldzame wagen op onze wegen moet wel de C-Elysée zijn. Een compacte sedan die Citroën op de markt zette voor Zuid-Amerika, Noord-Afrika, Oost-Europa én België. Raar? Dat ontkennen we niet.
Maar goed, die C-Elysée die naast de Peugeot 301 in elkaar wordt geschroefd in Spanje gaat dus aan de facelift. Waardoor de grille voortaan mag doorlopen in de koplampen en de achterlichten wat moderner ogen. Een nieuw set 16-duimers en twee nieuwe lakkleurtjes tekenen eveneens present; Lazuli Blue en Aluminum Grey.
Old school
Binnenin heel on-Citroëns, zelfs na de facelift. Met een dashboardlay-out dat niet zou misstaan in de jaren 90. Tegenwoordig wel een 7-duims infotainmentscherm dat zowaar in staat moet zijn om te reageren op je input (voordien geen topper). Visueel oubollig maar wel in staat om te verbinden met Android Auto en Apple CarPlay.
Onder de kap een 1.2 PureTech benzine met 82 pk of een 1.6 BlueHDI diesel met 100 pk. Begin volgend jaar te vinden bij je Citroën-dealer, als je heel goed zoekt .
Recente reacties
De EV-Gids is hier: gratis, online magazine vol info en tips over elektrisch rijden
Dankjewel!
Door JL 1 uur geleden
België krijgt nieuwe Wegcode: dit verandert er in 2025
Ik ben soms voetganger soms fieser soms autobrstuurder. Ik heb ondervonden dat de fietser denken...
Door Zipora 15 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een ev als firmawagen, en eentje prive aangekocht, zou ik dan twee laadpalen moeten...
Door Adriaan 20 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Bij de opstart van de digitale meters in Vlaanderen werd al rekening gehouden met eenvoudige...
Door Pieter 1 dag geleden