Het Britse Jaguar heeft haar motorenfamilie nog eens detail bekeken. Waardoor er voortaan een twinturbo diesel en een 380 pk sterke V6 valt te rapen in het gamma van de XE, XF en F-pace.
Met twee nieuwe benzine - lees technisch aangepaste - viercilinders hoopt Jaguar klanten die het gehad hebben met diesels op hun wenken te bedienen. Beschikbaar voor de XE, XF en F-Pace gaat het specifiek over dezelfde 2-liter turbobenzine die zich in de markt zet met twee smaken; 200 pk en 250 pk. Herkennen zal je ze doen aan de respectievelijk 20T en 25T-badge achterop. De S-variant van de XE ziet dan weer zijn vermogen van de 3-liter V6 met supercharger (vanuit de F-type) stijgen van 340 pk naar 380 pk.
Afgerond naar boven
De grootste nieuwigheid valt echter in dieselland te rapen. Want leverde de Inginium-diesel maximaal 180 pk, dan schopt de 2-liter viercilinder het dankzij twee turbo's nu tot 250 pk en 500 Nm. Die 25d vindt zijn weg naar de XE, XF en F-Pace en belooft zeemzoete prestaties te leveren wanneer je graag lange afstanden aflegt.
Recente reacties
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Inderdaad, de doorstroming is vaak een probleem geworden op kruispunten. Zoals je aangaf, is gepast...
Door Maarten 2 dagen geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Het is niet omdat jij stilstaat dat er niks meer gebeurt in het verkeer rond je. Eenmaal je...
Door Jitse 2 dagen geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Toch even melding maken: de hoeveelheid keren dat ik al één of meerdere keren langer voor hetzelfde...
Door JL 3 dagen geleden
Vernieuwde Kia Picanto geprijsd: dit betaal je voor de stoere stadswagen (2024)
Jammer, geen hybride!
Door Wout 3 dagen geleden