Samen met Qualcomm en Chargemaster test Renault een systeem uit van inductieladen tijdens het rijden. Waardoor in een toekomstvisie elektrische wagens een serieuze rangeboost kunnen krijgen.
Techbedrijven en constructeurs experimenteren al jaren met het opladen via inductie. Meer nog, Mercedes en BMW zijn zo goed als klaar met hun 'inductieplaat' waarop je een elektrische wagen of plug-inhybride kan parkeren. Renault, die gaan samen met Qualcomm en Chargemaster nog een stap verder en werken aan een systeem waarbij je via inductie tijdens het rijden de wagen kan opladen.
Simpel gezegd; neem 1 inductieplaat, vermenigvuldig ze met enkele duizendtallen en laat een elektrische Kangoo er over rijden. Het einddoel is een baanvak ontwikkelen met een maximaal laadvermogen van 20 kW waarop pluggers en elektrische wagens kunnen rijden om zo hun range te verlengen.
Recente reacties
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een ev als firmawagen, en eentje prive aangekocht, zou ik dan twee laadpalen moeten...
Door Adriaan 4 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Bij de opstart van de digitale meters in Vlaanderen werd al rekening gehouden met eenvoudige...
Door Pieter 8 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
En wat met capaciteitstarief? Het is allemaal zo simpel niet. Ik heb geen vennootschap, ik krijg...
Door this 8 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Mij lijkt het dat de (negatieve) reacties hier vooral komen van mensen die een eigen vennootschap...
Door Bjorn 9 uur geleden