Met het nieuwe TNGA-platform onder de kap heeft Lexus besloten om van de ES zakenberline een wereldwijd product te maken. De opvolger van de GS dus en meteen ook nieuw gerief om de 5 Reeks, A6 en E-Klasse te gaan bekampen.
Eind deze maand zal Lexus alle details van de nieuwe ES uit de doeken doen. Belangrijk daarbij is dat de meest populaire sedan van het merk voor de VS ook naar onze contreien zal komen. Waardoor je binnenkort dus niet meer van GS, wel van ES zal moeten spreken als je het hebt over die Audi A6-rivaal. Verwacht je daardoor niet aan Amerikaanse techniek, want de ES rolt op het TNGA-platform. Een fundament dat Toyota-Lexus ook al gebruikt voor onder andere de C-HR, Auris, Prius en UX.
Het resultaat is hoogstwaarschijnlijk dat de ES gebruik maakt van voorwielaandrijving en optioneel vierwielaandrijving. Pootjes die aangesproken zullen worden via een hybride aandrijflijn, dat is nu al een zekerheid. De Japanners spreken alvast van 'het concept van comfort radicaal te transformeren voor luxeconsumenten over de hele wereld.' We zullen het er eind deze maand nog eens over hebben wanneer we hem van dichtbij hebben kunnen zien, Lexus.
Recente reacties
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Dus liever volle pot betalen, dan met overschot aan zonnepanelen ? En 2 aansluitingen... Als...
Door David 19 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
In mijn ogen helemaal niet zo dom. Dit heb ik zelf ook al overwogen wanneer ik full elektrisch zou...
Door Maarten 1 dag geleden
Dacia Duster krijgt nog dit jaar gezelschap van zevenzits ‘Bigster’
Is de bigster ook verkrijgbaar in een vijfzitter,voor meer bagageruimte te hebben? Mvg Dave
Door Muller dave 1 dag geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een vennootschap en rij elektrisch... De wagen laadt ik thuis op en kreeg van de overheid...
Door David 1 dag geleden