Hij komt er aan, de plug-inversie van de Volvo XC40. Meer nog, hij staat eigenlijk op het autosalon van Beijing. Al houden de Zweden de technische cijfers nog voor zich. Toch een beetje flauw, Volvo.
Grote nieuwigheid voor Volvo op het Chinese autosalon vandaag? De nieuwe plug-inversie van de XC40. Die noemt Volvo XC40 T5 Twin Engine en komt met een stekkerpunt aan de linkse wielboog. Meer info? Helaas pindakaas, want Volvo zal deze T5 Twin Engine pas eind dit jaar in elkaar gaan schroeven. Waardoor het merk zich niet genoodzaakt ziet om details vrij te geven over de aandrijflijn. Knullig, al zeker omdat ze 'm daadwerkelijk op een salon neerpoten.
Nog knulliger
Eigenlijk is het verhaal nog knulliger, want eigenlijk weten we de cijfers wel. Het is te zeggen, bij de technische voorstelling van de nieuwe 1.5-liter driecilinder die Volvo momenteel in de T3-versie van de XC40 gebruikt deed het ook al de Twin Engine-toepassing uit de doeken. Zo zal deze T5 Twin Engine dus gebruik maken van een 180 pk sterke variant van de driecilinder en komt het systeemvermogen dankzij een 55 kW sterke elektrische motor op 250 pk en 400 Nm te liggen.
Beide motoren staan in lijn met elkaar, waar dan ook het grote verschil tussen de T5 Twin Engine en T8 Twin Engine vanuit grotere broertjes XC60 en XC90 valt te vinden. Gebruiken die nog een elektromotor op de achteras om zo over vierwielaandrijving te beschikken, dan zal al het vermogen in de XC40 naar de vooras gaan. Mede door een batterijpakket (dat in de middentunnel zit) van 9,7 kWh moet de kleinste SUV van Volvo daardoor in staat zijn om meer dan 50 kilometer op pure elektropeut te rijden.
Kijk Volvo, zo moeilijk is dat toch niet om wat meer informatie met je toekomstige klanten te delen? O ja, nog even richting die toekomstige klanten; eind dit jaar gaat de XC40 T5 Twin Engine in productie.
Recente reacties
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een ev als firmawagen, en eentje prive aangekocht, zou ik dan twee laadpalen moeten...
Door Adriaan 15 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Bij de opstart van de digitale meters in Vlaanderen werd al rekening gehouden met eenvoudige...
Door Pieter 19 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
En wat met capaciteitstarief? Het is allemaal zo simpel niet. Ik heb geen vennootschap, ik krijg...
Door this 19 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Mij lijkt het dat de (negatieve) reacties hier vooral komen van mensen die een eigen vennootschap...
Door Bjorn 20 uur geleden