Nee, je moet binnenkort geen IS 220d bij de dealer verwachten. Want ter land blijft Lexus vast aan hybridemotoren op benzinepeut. Ter zee gaan ze wel aan de dieselkracht. Jawel, Lexus bouwt een boot, de LY 650.
Dat enkele hooggeplaatsten van Lexus het blijkbaar beu waren in de baai te moeten liggen met een non-Lexus-product. Waardoor het merk besloot in zee (pun intended) te gaan met de Marquis-Larson Boat Group. Die creëren een net geen 20 meter lange boot, Lexus drapeert het geheel met stijlkenmerken die we ook moeten kennen vanuit de straatmodellen van het Japanse merk.
En toegegeven, in hoeverre onze bootkennis reikt is dit best een fraai voertuig. Nog een gniffel-detail? De motoren worden geleverd door Volvo. Dieselmotoren trouwens. Wat het moet kosten om zo'n Lexus-boot in je lokale vaargeul te parkeren? Wel, zoals vaker bij die dingen; als je moet vragen naar de prijs...
Recente reacties
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 17 uur geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden