Want als het echt goed fout dreigt te gaan, dan moet je toch zeker zijn dat je dierbaarste bezit veilig is? Nee, niet je gezin, wel je autoverzameling. Verschillende autogarages duiken op waar auto's veilig zijn voor de meest zware invloeden. Met een heftig prijskaartje natuurlijk.
Een trend in immoland die Autofans niet mag passeren; verschillende investeerders zijn gigantische warenhuizen aan het bouwen waar autoliefhebbers hun auto's kunnen stockeren en beschermen tegen de meest heftige invloeden die moeder aarde op kan werpen. Denk bijvoorbeeld aan een heftige aardbeving maar ook chaos natuurlijk.
In Los Angeles wordt er momenteel zo'n garage neergepoot met dik 1.000 vierkante meter aan veilige stockageplaats voor je favoriete auto. 140 auto's zouden er in alle veiligheid voor invloeden van buitenaf kunnen geplaatst worden. Een van de bedenkers van het project is trouwens autogek Matt Farah, die meer dan twee jaar zocht naar een gepaste locatie.
Na schilderijen nu ook auto's
De "bunker" van Farah voldoet aan de mees strenge brand- en veiligheidsnormen en is bestand tegen heftige aardbevingen. De ideale plaats dus ook om je auto's te parkeren als je de auto ziet als een investering. Kostplaatje van zo'n parkeerplaats? Afhankelijk van de plaats zo'n 1.000 euro per maand, of 12.000 euro per jaar. Doe je dat maal 140 auto's... dan hoeven we er geen tekeningetje bij te maken wat het verdienmodel is natuurlijk...
Toch is dit geen uitzonderlijk trend, want al jaren worden schilderijen verstopt in hermetisch gesloten bunkers als investering. Wat raar natuurlijk om kunst ver weg te stoppen maar gezien de prijzen die tegenwoordig neer worden gelegd - zowel voor kunst als voor auto's - dan begin je stilaan wel deze beweging te begrijpen. Want wat is nu 12.000 euro op een auto van een paar miljoen?
Recente reacties
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 19 uur geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 2 dagen geleden