Citroën gaat voor stokbrood met Curry

Citroen C5 Aircross

Jullie even in het duister laten tasten door de titel. Wat verwachten jullie nu?

Nee, Citroën haalt niet Sergio Herman in huis voor een lekker gerechtje. Het heeft helemaal niets met eten te maken. Citroën CEO, Linda Jackson, heeft tijdens een persconferentie in het Zuid-Indiase Chennai het blije nieuws verkondigd dat Citroën volgend jaar de stap naar de Indische markt waagt. Ook zullen er vanaf 2021 specifieke modellen zijn die voor het land worden geproduceerd.

Booming

Er gingen al een tijdje geruchten dat Citroën die stap zou ondernemen en PSA-voorzitter, Carlos Tavares, had dat nieuws ook al eens aangekondigd, maar nu is het echt officieel. Het Franse merk ziet een mooie toekomst in het land waarbij de gemiddelde leeftijd rond 25 jaar ligt en waarbij ze verwachten dat er tegen 2050 meer inwoners zullen zijn dan China en de Verenigde Staten samen.

De eerste Fransoos die het Indische volk moet proberen te overtuigen is de C5 Aircross. Verder hoopt Citroën harten te veroveren met een groot aanbod, goede prijzen en klantervaring. Een tactiek die ze, volgens het merk, ook hier toepassen.

Laatst gepubliceerd

Reacties (3)

Plaats een reactie
Van Damme Reinhard 22:50
afbeelding van Van Damme Reinhard

Citroën verdient terecht erkenning voor zijn kwaliteit tegen een schappelijke prijs!!!

Maurice 23:02
afbeelding van Maurice

Bizar dat de schrijver van het artikel het verschil tussen India en Indonesië niet kent. Citroën betreedt de Indiase markt, niet de Indonesische. Nasi Goreng komt uit Indonesië, niet India.

De titel is waarschijnlijk vattend bedoeld, maar de stereotypering zo fout, dat het triest is.

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws