Volkswagen Transporter onder het mes genomen

Volkswagen Transporter

De publiekslieveling voor de kleine en middelgrote zelfstandige krijgt, na zijn broertje voor het volk, nu ook een verdiende upgrade.

Niet alleen het uiterlijk, waar we zo op terugkomen, maar ook vooral onderhuids is de Volkswagen Transporter stevig aangepakt. De Transporter mag met een elektromechanische stuurbekrachtiging uitpakken, waardoor het integreren van een hoop veiligheidssystemen een fluitje van een cent zijn. Naast Lane Assist, Trailer Assist en Park Assist helpt Volkswagen met de Cross Wind Assist die bij sterke windvlagen de bestelbus zullen stabiliseren.

Volkswagen Transporter

Verder is het mogelijk om extra lange spullen door een compartiment onder de dubbele passagiersbank door te steken. De lengte op de vloer groeit dan van 2,45 meter naar 2,80 meter en in de verlengde versie van 3,30 meter naar 3,70 meter. Het aandrijvingenpalet bestaat vier 2.0-turbodiesels met een vermogen van 199, 150, 110 en 90 paarden, waarbij de eerste twee kunnen uitgerust worden met een vierwielaandrijving. Een volledig elektrische Transporter komt er ook dankzij de samenwerking met huistuner ABT. Deze krijgt een accupakket van 77,6 kWh dat je 400 km ver moet kunnen brengen.

Volkswagen Transporter

Op gebied van uitstraling pakt de nieuwe Transporter uit met nieuwe koplampen met led-dagrijverlichting en een vernieuwde grill. De voorbumper krijgt grotere luchtinlaten waardoor heel het vooraanzicht sterk veranderd. Achteraan laat Volkswagen nog niets zien, al kan je zeker zijn dat de familietrek van de Multivan sterk aanwezig zal zijn. Binnenin eist het nieuwe infotainmentsysteem en centraal geplaatst scherm alle aandacht op.

De onthulling aan het grote publiek wordt voorzien op de Bauma 2019, een beurs voor bouwmachine, waarna de Transporter eind dit jaar richting de showroom zal trekken.

Auteur: Auteur: Kenny
Reacties: 1 reactie

Tags

Laatst gepubliceerd

Reacties (1)

Plaats een reactie
Patrick 11:04
afbeelding van Patrick

Mooi, maar waarom maken ze niet eens werk om de 3,0 V6 TDI van uit de Touareg of de amarok in de transporter te bouwen als top motor. Deze zou dan vermogen genoeg hebben en betrouwbaarder zijn dan die 2 liter. Ik zelf rijd nog met een R5 TDI in mijn transporter met nu 300000km op. Moest er nu eens een 3,0V6 TDI beschikbaar zijn? Dat noem ik de geschikte vervanger van de R5 en geen bierbakmotor zoals die 2,0! Betrouwbaarheid en lange levensduur in mijn ogen 0% . De verkoopcijfers zouden stijgen in mijn ogen. Volgens mij veel vraag naar, om zware aanhangers te slepen met het grootste gemak. Lees maar eens de problemen met de 132kw! Dan betaal je voor zo'n bus makkelijk 40000€.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws