We zijn er nog niet, maar in mei is de autoverkoop toch stilaan terug in gang geschoten. Met 34.752 verkochte auto's komen we in mei 32 procent tekort ten opzicht van 2019. Opmerkelijk: de motomarkt is er maar 6 procent op achteruitgegaan. Het goede weer moet daar voor iets tussen zitten.
Dat weinig automerken in feeststemming zijn, moge duidelijk zijn. Toch zijn er, ondanks de crisis, stijgers onder de merken. Toyota steeg met 6 procent, Mini met 23 procent (met dank aan de elektrische Mini Cooper SE), DS met 30 procent en SsangYong zelfs met 64 procent.
Met uitzondering van Toyota zijn dat uiteraard (nog) geen volumemerken. Die deden het heel wat slechter. Van de top 10 daalde Opel het hardst, met net geen 50 procent. VW, Renault en Audi deden het iets beter met een daling van 40 procent, Mercedes daalde met 35 procent, BMW en Volvo met 19 procent en Peugeot met amper 14 procent. Toyota was dus de enige stijger in de top 10.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 22 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 22 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden