Met de Ghibli Hybrid heeft Maserati eindelijk zijn allereerste hybride beet. Wie een stekkerhybride verwachtte, is eraan voor de moeite: deze Ghibli combineert een benzinemotor met een milde hybride setup.
Ook Maserati ontsnapt niet aan de strengere CO2-regels en gaat dus aan de hybride. Geen plug-inhybride, zoals velen verwacht hadden: dat voegt immers teveel gewicht toe en te weinig power in volledig elektrische modus om een echte Maserati te zijn, zo klinkt het bij de Italianen.
In plaats daarvan kiest Maserati voor een milde hybride aandrijflijn: Modena koos voor een 2.0-viercilinder, en combineerde die met een alternator/starter met 48-voltcircuit en een kleine “e-Booster”. Het totale vermogen komt uit op 330 pk en 450 Nm.
De Ghibli Hybrid haalt daardoor 100 km/u in 5,7 seconden en een topsnelheid van 255 km/u. Voor het verbruik en de uitstoot geeft Maserati een voorlopig WLTP-gemiddelde op van 8,5 tot 9,6 l/100 km en een CO2-uitstoot van 192 tot 216 g/km. Volgens de Italianen moet ook deze viercilinder wel onmiskenbaar als een Maserati klinken.
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Als je geen woekerprijzen hebt bij het openbaar laden (ze bestaan gelukkig), kom je nog steeds...
Door this 6 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Wat een buitengewoon fantastisch voertuig. Als ik centen had, ik kocht 'm meteen !
Door Polle 1 dag geleden
Opinie: Nee, we moeten Audi Vorst niet redden met belastinggeld
Maak bedrijfswagens in België alleen aftrekbaar als ze hier geproduceerd worden circa 1.3 miljoen...
Door Geecos 1 dag geleden
Test: Lexus UX 300h - nu wél klaar voor succes? (2024)
Top
Door Kurt Haegebaert 2 dagen geleden