Zowel de berline als de breakversie van de Mazda 6 houdt de diesel voor bekeken. De 2.2 Skyactiv-D gaat vanaf modeljaar 2021 op pensioen, waardoor de 6 voorlopig alleen op benzine verder gaat.
De grote en erg onderschatte Mazda 6 heeft al enkele jaren een 2.2 Skyactiv-D in zijn rangen. Die is er in twee versies: met 150 pk en 184 pk. Omdat de investering om de zelfontbrander te doen beantwoorden aan de steeds strengere uitstootnormen niet opweegt tegen de verkoopvolumes, heeft Mazda besloten de Skyactiv-D op pensioen te sturen.
Concreet gaat het om modeljaar 2021, maar in de praktijk is de Skyactiv-D in de Mazda 6 alleen nog uit stock bij dealers te krijgen, zo laat de Belgische importeur weten. In de herfstdagen van hun carrière gaan de grote berline en break dus alleen voort met de Skyactiv-G-benzinemotoren.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 19 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 19 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden