De Spaanse leeuw krijgt een versie die CNG lust. Daarmee volgt hij zijn neefjes binnen de groep en krijgt de Leon een vierde brandstofkeuze.
Benzine, diesel of plug-in hybride. Die keuzes had je tot nu toe als je eens ging kijken voor een Seat Leon. De Spanjaarden voegen daar nu een extra mogelijkheid aan toe, de Leon TGI, die graag CNG lust.
440 kilometer op cng
Daarmee zet Seat de lijn verder die ze met de vorige generatie Leon TGI begonnen zijn. Je kan kiezen tussen de hatchback en de Sportstourer. Onder de kap komt een 1.5 liter TGI viercilinder benzinemotor met 130 pk, desgewenst gekoppeld aan een DSG-automaat. Hij levert ook 200 Nm en Seat weet te vertellen dat er geen verschil voelbaar is tussen het rijden op aardgas of op benzine.
Maar natuurlijk voel je dat wel, in de portefeuille. Volgens Seat gaat de Leon TGI trouwens tussen de 3,9 en 4,3 kilogram CNG verbruiken, met een CO2-uitstoot tussen 107 en 118 g/km. Nog volgens Seat en oo volgens de WLTP kan je met de 17,3 kilogram CNG in je tank tot 440 kilometer ver rijden. Is het aardgas op en ben je vergeten langs de pomp te rijden, dan heb je nog 9 liter benzine in een piepkleine benzinetank zitten.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 21 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 22 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden