Mobiliteitsvereniging VAB is geen fan van een veralgemeende zone 30 die tegen 2018 van start gaat in Antwerpen. Zonder ingrijpende veranderingen aan het wegbeeld blijven automobilisten te snel rijden.
Maarten Matienko van mobiliteitsvereniging VAB gelooft niet in de kracht van een veralgemeende zone 30 zonder aanpassingen aan het wegbeeld. 'Een zone 30 is vooral geschikt voor buurten waar veel zwakke weggebruikers (voetgangers, spelende kinderen, fietsers) passeren', aldus Matienko 'Die maatregels op zich is echter niet afdoende genoeg als je de omgeving niet aanpast. Je moet chauffeurs ontmoedigen om in die zones te komen met de wagen.'
Daar besteedt Antwerpen geen aandacht aan volgens Matienko. 'Antwerpen neemt aparte maatregelen zoals de lage emissiezoen en een zone 30, zonder het gebruik van de auto te ontmoedigen en het openbaar vervoer uit te bouwen.' Dat is niets meer of minder dan windowdressing volgens Matienko.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 21 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 21 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden