Porsche 911 GTR R: race-GT3 RS (2018)

porsche-911-gt3-r-2019_01

Krijg je vaak een straatlegale afgeleide van een racewagen, dan zit het net iets anders in elkaar met deze 911 GT3 R. Want de GT3 R is een raceversie gebaseerd op de straatlegale GT3 RS. Volg je nog?

Het nieuwste gerief van Porsche voor de GT3-klasse van de FIA? Dat is deze 911 GT3 R. De circuitversie van de zopas vernieuwde GT3 RS zeg maar. Daardoor ook de gekende 4-liter zescilinder achterin die maximaal 550 pk los mag laten op circuits over heel de wereld. Tegenover zijn voorganger zouden de pk's over een breder toerental inzetbaar moeten zijn, want voor straffere prestaties moet gaan zorgen.

Los van de opgewaardeerde motor krijgt de GT3 R '2019' aangepaste aerodynamica, nieuw rubber, straffere remmen en de laatste iteratie van Porsche's double wishbone ophanging. Ook aan de veiligheid van de inzittende werd gedacht. Nee, niet door de toevoeging van een actieve rijstrookassistent. Wel door nieuw zitwerk dat op zes plaatsen is vast gevezen aan de carrosserie en een met kevlar en aluminium gesterkte koolstofvezel plaat in de deur om een zij-impact beter te absorberen.

porsche-911-gt3-r-2019

Tenslotte nog een stukje luxe; een aircosysteem dat gelinkt is aan de stoel en de helm van de coureur. 459.000 euro (exclusief btw) vraagt Porsche voor haar nieuwste GT3 R, eind dit jaar kan je 'm mogelijk al spotten in de eerste GT3-races.

Laatst gepubliceerd

Reacties (1)

Plaats een reactie
Robin 20:45
afbeelding van Robin

"Tegenover zijn voorganger zouden de pk's over een breder toerental inzetbaar moeten zijn, want voor straffere prestaties moet gaan zorgen."

Want = wat

Uw reactie

alle elektrische auto's in 2024, vlaamse premie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws