ABT denkt ook aan de kleinere motorisaties van VW

Of het een goed idee is, zal de toekomst moeten uitwijzen. Intussen biedt Duits tuner ABT wat upgrades aan voor de kleinere turbogeblazen motoren van de VAG-groep. Zowel de 1.2 TSI, de 1.4 TSI als de 1.6 TDI zien hun vermogen een flink pak stijgen. Voor de 1.2 TSI met 105 pk wordt de totale output naar 140 pk gebracht. De 1.4 TSI met 122 pk kan zonder verpinken 160 pk opwekken - logisch aangezien een 1.4 TSI met 160 pk ook in het originele gamma zit.

De 1.4 TSI met 160 pk (of 180 pk in de sportievere varianten) wordt op deze manier een Golf GTI-concurrent, dankzij zijn 210 pk. De 1.6 TDI met origineel 105 pk wordt geupgrade naar 115 of 125 pk. Wat de slijtage van de originele onderdelen betreft, geeft ABT een garantie van 2 jaar op de werken mee, afhankelijk van bepaalde voorwaarden.

Bron: WorldCarFans

Laatst gepubliceerd

Reacties (3)

Plaats een reactie
Vish 21:40
afbeelding van Vish

De 1.4 TSI met 122 pk kan zonder verpinken 160 pk opwekken - logisch aangezien een 1.4 TSI met 160 pk ook in het originele gamma zit.

*BEUP*

Dat zijn 2 verschillende motoren. De eerste heeft enkel een turbo, terwijl bij de andere een compressor instaat voor de lagere toerentallen terwijl de turbo er rond 3500tpm bij inkomt.
Dit is nu de eerste keer dat ik jullie op een fout moet betrappen, maar dit is nu wel echt een flater tot en met.

Sven 22:02
afbeelding van Sven

Klopt, al ging het me eerder om het feit dat 160 pk niet zo vreemd is uit een 1.4 TSI, met of zonder dubbele turbo.

Dat de 1.4 TSI met 160 pk na chiptuning een vermogen behaalt dat gelijk ligt aan dat van een 1.8 TSI met chip (210 pk) vind ik opmerkelijk. Ligt dat ook aan de dubbele turbo in de 1.4?

Vish 22:53
afbeelding van Vish

Geen idee. Maar ik heb al meerdere keren kritiek gehoord en gelezen dat de 1.4TSI (zonder compressor) helemaal niet de beloofde 160pk kan leveren. Dus ik vraag me af wat er allemaal van aan is. Abt of niet!

Ik vermoed wel dat je de 1.4 TSI met 210pk véél meer "zeer" (pijn) doet als de 1.8 TSI met 210pk. 230 is daar ook nog relatief makkelijk met te halen.

Maar kom, dit is een beetje speculatie. Thx voor je verduidelijking iig. <3 the site!

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws