
Brabus heeft zich uitgeleefd op de nieuwe C-Klasse break. Een sportievere look en wat extra paarden geven een leuk alternatief op het standaard AMG-line pakket
Voor wie de C-Klasse met AMG-line pakket niet voldoende is, heeft Brabus nu de oplossing in petto. Het tuningsbedrijf creëerde een sportievere voorbumper, 4 chromen uitlaatstukken en een diffusor in de herwerkte achterbumper. Aansluitend heb je nog keuze uit verschillende velgen in zowel 18-, 19- of 20-duim formaat.
De normale ophanging kan vervangen worden door een set van Bilstein waardoor de volledige wagen 30 mm dichter bij de grond komt. Zij die met het Airmatic systeem rondrijden krijgen een module die elektronisch verlagen of verhogen mogelijk maakt.

Extra paarden
Onder de motorkap voorziet Brabus een soort van plug and play update voor de ECU en dat maakt dat de C250 benzine 34 pk en 50 nm koppel bijkrijgt. Dat maakt een 0 tot 100 km/u sprint mogelijk in 6.5 seconden en op 250 km/u grijpt de begrenzer in. Ook de instap benzine C180 krijgt wat extra vermogen, al is het hier een brave 21 pk en 50 nm koppel.
De diesels worden ook niet vergeten, en zo krijgt de C220 cdi een 35 pk en 50 nm koppel extra en de C250 cdi zelfs 41 pk en 50 nm koppel extra.

Opschepperij met 340 km/u
Binnenin zijn er verschillende mogelijkheden naar opsmuk toe. Zo kan je kiezen uit aluminium pedalen, snelheidsmeters die tot 340 km/u aangeven en Brabus vloermatten, instaplijsten of zelfs volledig à la carte interieurs en bekledingen.
Recente reacties
Vraag: liever trajectcontroles of flitspalen?
kamp zoweinigmogelijkcontrole maar als het dan toch moet kamp trajectcontrole
Door Jan De Groote 21 uur geleden
Vraag: liever trajectcontroles of flitspalen?
trajectcontroles, véél rustiger rijden. Bij flitspalen stampen ze op hun rem wat zeker de...
Door markske 23 uur geleden
Het rommelt in Europa: E-Fuels dan toch geldig na 2035 en Euro 7-norm op de schop?
het kleine europa is vooral bezig zijn burgers te wurgen. De rest van de wereld doet rustig verder...
Door suskewiet 1 dag geleden
Rijtest: BMW 220i Coupé (2023)
Voor dat geld is de nieuwe Toyota Gt 86 steeds de betere keuze Meer pk, manueel en meer rijplezier...
Door Yves 1 dag geleden