Vierwielaandrijving, 290 pk en een stevige 420 Nm, dat klinkt toch bijna als een Tiguan R?
Tot nog toe weerhoudt Volkswagen zich van het creëren van een GTI- of R-derivaat van haar SUV-gamma. Ze vormen er bijna de uitzondering op in autoland. Al wil dat niet zeggen dat ze stiekem de Tiguan niet voorzien van GTI-potentie, want de strafste Tig beschikt over een 220 pk sterke viercilinder turbo. En zit er GTI onder de kap, dan is het niet moeilijk om dat geheel softwarematig op te trekken naar R.
Laat dat net zijn wat ze bij ABT doen met de Tiguan. Want de 220 pk en 350 Nm worden opgetrokken naar 290 pk en 420 Nm. Simpelweg door het geheel even aan de kabel te hangen. Een vermogenstoename van zo'n 30 procent dat de compacte SUV met zekerheid onder de 6 seconden naar de honderd laat vliegen. Niet slecht voor een Tiguan...
Recente reacties
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Inderdaad, de doorstroming is vaak een probleem geworden op kruispunten. Zoals je aangaf, is gepast...
Door Maarten 2 dagen geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Het is niet omdat jij stilstaat dat er niks meer gebeurt in het verkeer rond je. Eenmaal je...
Door Jitse 2 dagen geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Toch even melding maken: de hoeveelheid keren dat ik al één of meerdere keren langer voor hetzelfde...
Door JL 3 dagen geleden
Vernieuwde Kia Picanto geprijsd: dit betaal je voor de stoere stadswagen (2024)
Jammer, geen hybride!
Door Wout 3 dagen geleden