Seat heeft met de 'nieuwe' Exeo een nieuw segment betreden, daar waar de (vorige generatie) Leon steken liet vallen probeert Seat nog wat brokstukken (met op basis van de 'oude' Audi A4) bijeen te sprokkelen. Kopers die net op het punt stonden een 2dehands Audi A4 aan de hand te doen staan nu voor een waar dilema. De Seat Exeo of Audi A4?
Om het sommigen wat makkelijker te maken sommen wij wat pluspunten en minpunten van beide modellen op.
Seat Exeo:
De Seat Exeo moet op gebied van rijdynamiek en comfort alvast niet onderdoen voor de Audi. De Exeo, die al leverbaar is vanaf € 22.290, zal met die prijs een vaste waarde krijgen op het gebied van zakenauto's. De Exeo is zopas leverbaar in break-variant, wat natuurlijk weer een afgeleide variant is van de Audi A4 break. De Exeo wordt leverbaar met de motoren die voor de Audi A4 ook beschikbaar waren, zoals bijvoorbeeld de TDI motoren met common-rail. Met als uitrustingniveau 7 airbags, een boordcomputer, ESP,... kan hij zich wel behoorlijk uitgerust noemen.
'oude' Audi A4.
De Audi A4 die hier te vinden is doet je hart 2 keer sneller kloppen. Deze A4 heeft 8.500 km op de teller en is dus zo goed als nieuw. Hij beschikt over 1.9 TDI met 115 pk terwijl de basis Exeo met 800 euro duurder een schamele 1.6 aanbiedt. Als opties beschikt deze A4 over ABS, Airco, boordcomputer, zetelverwarming, stuurbekrachtiging, centrale vergrendeling,... ook niet mis dus.
Ga je dan voor een nieuwe Exeo of een A4? Mijn keuze is nog steeds niet gemaakt, maar het zou me niet verbazen mocht Seat nog met een cabrio-versie en een extra snelle variant komen aanlopen. Laat je keuze horen in het forum.
Recente reacties
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 19 uur geleden
Deze elektrische Nissan Townstar Evalia is officieel leuker dan een Renault Kangoo
Hopelijk beter dan mijn Atila 87kw,slechte wagen voor dit geld.
Door Thys Freddy 23 uur geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Ik heb een DS7 diesel. Kijk, er wordt steeds vergeleken met Duitsers. Dat mag maar moet dit? Ik heb...
Door Jan Verbanck 1 dag geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Dat hangt er van af wat je wilt, deze versie doet nog altijd minder dan 10 sec naar 100km/u. Wat...
Door this 1 dag geleden