De geruchten over de komst van een WRX STI met diesel in de tank gaan al langer de ronde. Met de steeds strenger wordende Europese normen inzake CO2 uitstoot ziet Subaru alleen een uitweg met diesel. Autocar denkt dat die nieuwe generatie diesel-WRX STI 200 pk vermogen zal krijgen en 400 Nm koppel. De Subaru wordt daarmee meer dan ooit de hot hatch van de hernemingen.
Worden de benzinemotoren dan opgeborgen? Zeker niet. Er zal nog steeds geopteerd kunnen worden voor de schitterende benzineblokken. Er komt er zelfs een nieuwe bij, gebasseerd op de 1.5 liter die momenteel in de Impreza ligt.
Grote concurrent is de Lancer Evo. Haar antwoord op de CO2 normen in Europa is de hybride technologie. Eerst was er sprake van een gas-hybride, maar die plannen werden al snel opzij geschoven. Ze hebben bij Mitsubishi gekozen voor de diesel-hybride-technologie en zouden daarmee de CO2 uitstoot graag onder de 200 gram per kilometer houden. Aan de vierwielaandrijving wordt niet geraakt.
Recente reacties
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 19 uur geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 2 dagen geleden