Hongarije heeft haar 'eigen' supercar ontwikkeld, dat werd eerder al aangekondigd. Terecht, want de F&M Vulca S is een beauty, vooral onder de kap. Daar krijgt deze Hongaar een 630 pk sterke V10. Die V10 komt uit het kamp van BMW en maakt daar het mooie weer in de M6, maar werd herleid naar 5.8 liter longinhoud. Het design werd ontworpen door de Italiaanse Coachbuilders Faralli & Mazzanti. Faralli & Mazzanti kreeg naam en faam bij het maken van de Antas V8 en enkele schitterende exemplaren van Bugatti en Maserati. Weinig Hongaarse invloeden dus, misschien maar goed ook.
“The fact that it’s handbuilt should result in finer execution than on a mass-produced car, which is indeed the case for the chassis,” zo zegt een Hongaar die aanwezig was op de voorstellling, “The lines are pleasing and the car is obviously well-made. But the more you look at the construction, the more errors in execution you see. And don’t think I was out there looking for things to criticize.”
En hoewel het een leuke motor heeft, er langs buiten goed uitziet en ongetwijfeld een schitterende kwaliteit weet na te streven, is het prijskaartje van 385.000 euro compleet van de pot gerukt. Met dat geld koop je ander moois waarvan je zeker bent wat je nu exact in huis hebt. Mocht je toch geïnteresseerd zijn, dan moet je snel zijn. Er zullen slechts tien exemplaren geproduceerd worden.
Via Jalopnik
Recente reacties
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 16 uur geleden
Deze elektrische Nissan Townstar Evalia is officieel leuker dan een Renault Kangoo
Hopelijk beter dan mijn Atila 87kw,slechte wagen voor dit geld.
Door Thys Freddy 20 uur geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Ik heb een DS7 diesel. Kijk, er wordt steeds vergeleken met Duitsers. Dat mag maar moet dit? Ik heb...
Door Jan Verbanck 1 dag geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Dat hangt er van af wat je wilt, deze versie doet nog altijd minder dan 10 sec naar 100km/u. Wat...
Door this 1 dag geleden