De Opel Ampera is de Europese variant van de Chevrolet Volt, sindskort niet meer dan een veredelde hybride. Geen elektrische auto zoals ze lange tijd meende, maar voor dat smoesje had GM blijkbaar zo zijn reden. Vandaag kreeg de Ampera ook een prijs, de volle 43.000 euro voor de standaard Ampera. Als we dat gaan vergelijken met de Amerikaanse Volt dan kom je al snel 13.000 euro duurder uit. Is hij dat verschil waard? Dat laten we aan hen over die beiden reden. Het grote verschil heeft wel veeleer te maken met het grote verschil in taksen.
Daar komt nog eens bij dat het aanvankelijk opgegeven verbruikscijfer uit de Amerikaanse testcyclus (1,02 liter / 100 km) helemaal niet gehaald wordt door persmensen. De wagen draait een goeie 3,18 liter /100 km. Wanneer de benzinemotor gaat meewerken draait de Volt zelfs de 6,7 liter / 100 km van een gewone benzinewagen. Voor de verwarring rond de hybride aandrijving zorgde GM zelf, omdat de Amerikanen hun techniek niet wilden prijsgeven aan de buitenwereld alvorens hun patenten in orde waren.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 1 dag geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 2 dagen geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 2 dagen geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 2 dagen geleden