BMW had sinds 2005 een samenwerking met General Motors en Mercedes voor de ontwikkeling van hybride wagens. Onder de projectnaam 'Global Hybrid Cooperation' werden eerder al de Mercedes ML 450 Hybrid en de Cadillac Escalade Hybrid getoond, de derde in dat rijtje is de BMW X6. Alle drie de wagens kregen dezelfde 2-Mode hybride technologie, in de X6 werd die gekoppeld aan een bruute V8. Vandaag lijkt BMW te snappen dat die combinatie economisch en ecologisch compleet zinloos is.
BMW biedt immers ook gewone diesels aan in haar X6 en al snel werd duidelijk dat de verbruikscijfers weinig of niets verschilden met de hybride variant. Reken daarbij dat de X6 ActiveHybrid enkele duizenden euro's duurder was, en zelfs duurder is dan X6M, en je weet zelf ook dat niemand nog een bestelbon voor de hybride variant tekent.
Geen X6 Hybrid dus, maar BMW blijft wel geloven in de technologie. Zo werd er eerder al een hybride variant getoond van de 5-reeks, werkt BMW aan een 3-reeks Hybrid en is er ook sprake van de X5 hybride. De 7-reeks kan dan weer reken op een versie met waterstof.
Via Bimmerfile
Recente reacties
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Waarom zou deze niet in hun vizier zitten? Het is toch nog steeds een nutteloos hoge/zware SUV?
Door FLP 13 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
1000 km in 1 keer rijden zonder te stoppen, moet je dan gebruik maken van een pamper? of plas je...
Door Adriaan 13 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Verdwijnt de Mégane op fossiele brandstof dan ook uit het gamma? Geen lage wagens meer? (buiten de...
Door Mathieu 16 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Als je binnen 10min 80% kunt laden, is zo'n groot bereik helemaal niet meer nodig. Dan kom je al...
Door this 19 uur geleden