Opel heeft aangekondigd een dikkere diesel te zullen monteren in de Insignia. Het zou gaan om een 2.0 BiTurbo diesel met 195 pk en 400 Nm. Daarmee haalt de middenklasser de 0-100 km/u in 8,7 seconden. De CO2-uitstoot bedraagt slechts 129 g/km en de wagen verbruikt 4,9 liter per 100 km. Dat is minder dan de CDTI ecoFLEX met 160 pk. De BiTurbo maakt gebruik van een tweede, kleinere turbo die het turbogat onderaan het toerental moet opvangen.
De wagen zou beschikbaar worden met voor-
of vierwielaandrijving. Prijzen voor België zijn niet bekend, in Italië gaat de wagen voor 33.500 euro buiten bij de dealer. {{galerij}}
Recente reacties
Dacia Duster krijgt nog dit jaar gezelschap van zevenzits ‘Bigster’
Is de bigster ook verkrijgbaar in een vijfzitter,voor meer bagageruimte te hebben? Mvg Dave
Door Muller dave 16 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een vennootschap en rij elektrisch... De wagen laadt ik thuis op en kreeg van de overheid...
Door David 16 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Geloof je het zelf? Stroohm wilt dit natuurlijk, want dan kunnen zij dik cashen. Maar dit is...
Door this 16 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Als je geen woekerprijzen hebt bij het openbaar laden (ze bestaan gelukkig), kom je nog steeds...
Door this 23 uur geleden