Ford commercialiseert de Focus Electric in Amerika samen met de C-Max Hybrid en de C-Max Energi. Dat hun verbruik omlaag gaat tegenover een wagen met enkel een verbrandingsmotor is normaal. Ford mikt echter hoger en beweert dat de C-Max Energi in volledig elektrische modus zuiniger is dan een Toyota Prius plug-in hybride. De C-Max Hybrid zou dan weer onder de verbruikscijfers van de Prius V (bij ons Prius+) duiken.
Dat Ford Toyota uitkiest als doelwit is tegelijkertijd logisch (want Toyota is dé hybride-specialist) maar ook wat vreemd want Ford en Toyota sloten onlangs een overeenkomst waarbij ze zouden gaan samenwerken aan een volgend hybrideproject.
De C-Max Hybrid en Energi worden beiden aangedreven door een 2.0 benzinemotor. Ook worden ze beide bijgestaan door een elektromotor, gevoed door een lithium-ion accuset. De C-Max Hybrid herlaadt al rijdend, door remenergie te recupereren, de C-Max Energi moet aan het stopcontact worden opgeladen.
via: Carscoop
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 2 dagen geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 2 dagen geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 3 dagen geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 3 dagen geleden