Aston Martin zegt het potentieel te bekijken van drie- en viercilinders, dat zei CEO Ulrich Bez. Hij voegt daar wel meteen aan toe dat er nooit aan het karakter en de exclusiviteit van zijn merkt zal geraakt worden. Die downsizing is een middel om de gemiddelde CO2 waarde van hun geproduceerde wagens naar beneden te trekken. De Europese overheid wil dat tegen eind 2012 de gemiddelde CO2 uitstoot van het productie-aantal 130 g/km bedraagt. Een eerste oplossing voor dat euvel was de Aston Martin Cygnet, al denken wij dat die weinig oplossing biedt. Voorlopig blijven alle motoren gewoon beschikbaar en zou een drie- of viercilinder dus eerder een toevoeging dan wel een vervanging zijn.
Via Autocar
Recente reacties
Elektrische Cupra Tavascan geprijsd: dit kost de Spaanse Volkswagen ID.5 (2024)
Veel te laat uitgekomen. Kan al aanzien worden als oldtimer aan de snelheid dat EVs evolutie maken...
Door Kevin 1 dag geleden
Elektrische Cupra Tavascan geprijsd: dit kost de Spaanse Volkswagen ID.5 (2024)
Zeker niet, deze auto wordt vervaardigd in China.
Door Tobias 1 dag geleden
Update je Mercedes, want misschien krijgt die gratis een automatische inhaalfunctie
Vanaf welk bouwjaar je dit krijgt, verschilt van model tot model. In het geval van de GLC lijkt dit...
Door Joram 1 dag geleden
Update je Mercedes, want misschien krijgt die gratis een automatische inhaalfunctie
GLC met DAP+ vanaf welk jaar?
Door Arnold Meynaerts 2 dagen geleden