Mercedes wil tegen 2014 een A-klasse cabriolet

Mercedes heeft met de nieuwe A-klasse eindelijk een rechtstreekste concurrent voor de BMW 1-reeks en Audi A3. Mercedes wil het A-aanbod echter nog uitbreiden met een vierdeurscoupé en een kleine terreinwagen. Het is dan ook niet verwonderlijk dat ze er ook een open variant van willen gaan bouwen. Die zou er tegen 2014 moeten zijn, volgens Caradisiac, met een voorstelling op de IAA van Frankfurt in 2013.

Verder gaan ze daar uit van een stoffen kap. Die zou de originele lijn van de hatchback het minste schaden en zou ook het gewicht minder beïnvloeden. Dromen mag, dus wordt tegen 2015 een AMG-variant voorspeld met 370 pk.

Mercedes wil tegen 2014 een A-klasse cabriolet

Laatst gepubliceerd

Reacties (17)

Plaats een reactie
Yvesw 10:15
afbeelding van Yvesw

@Duckje: Mannen die op dit moment nog een A3 cabrio, 1reeks Cabrio of Golf Cabrio moeten kopen voor hun vrouw? Kijkende naar de concurrentie moeten ze gewoon een cabrio aanbieden van de A-klasse. Hoe dwaas ik dat ook vind...
Ik heb dan weer mijn bedenkingen over de GLA. De GLK kan je al bezwaarlijk een grote wagen noemen. Al is het hier weer van hetzelfde, ze moeten kunnen concurreren met de X1 en de Q3.
Die coupé kan wel iets worden. Probleem is wel dat de A-klasse standaard FWD is en dan is de keuze voor een 1reeks coupé snel gemaakt...

Techno Patat 10:35
afbeelding van Techno Patat

Net niet! Als dit toch een auto wordt voor de veouw dan gaat merendeel van de mannen liever een fwd geven! Want als je vrouw elke dag 30km heen en terug naar haar werk moet 60km/dag dus dan wil je dat ze dat altijd kan! En met de 1-coupe zie ik sanne niet in de sneeuw naar haar werk rijden ;)!

En qua plezierauto voor jezelf? Als je de rijtesten mag geloven dan rijdt het toch echt leuk! Dus ik zeg: eerst testrijden en dan pas afkraken Yves!

Yvesw 10:53
afbeelding van Yvesw

@Patat: Ik kraak hem zeker niet af! Vind hem momenteel de mooiste van de drie (1reeks/A3/A-klasse). Alleen mist hij mss wel rwd of 4wd als hij dan toch een plezierauto moet zijn ;) En om eerlijk te zijn, ik zie Terry met geen enkele wagen door de sneeuw rijden :p Of het moest een <a href="http://www.google.com/imgres?um=1&hl=en&safe=off&client=firefox-a&sa=N&r... zijn :p

Karel 11:49
afbeelding van Karel

Een AMG-variant met 370 pk? Sjonge, sjonge, bij Mercedes is er van àlles een AMG-variant. Dat devalueert (naar mijn gevoel) toch het AMG-label. Alhoewel, het AMG-label is bijlange niet het equivalent (opnieuw, volgens mijn gevoel) van het M-badge (wat ook aan sérieux heeft ingeboet sedert die X5/X6-grappen. Wat een eufemistisch-getinte zin trouwens: "Die zou de originele lijn van de hatchback het minste schaden" - altijd gedacht dat de A-klasse even origineel was als het gemiddelde Sting-album of de weekendbijlage van De Standaard ;-)

Yvesw 12:09
afbeelding van Yvesw

@Karel: Uw laatste stelling gaat voor de laatste versie toch niet meer op? De nieuwe A-klasse is origineler dan de A3 en 1reeks tezamen. ;)
Volgens mij doelen ze vooral op het feit dat een metalen dak zorgt voor een serieuze groei rond de achterkant (kijk maar naar de 206 cabrio, Astra cabrio, C70 etc...) met een stoffen dak kan je nog iets of wat aan het design vasthouden. En o ja, de rechtstreekse concurrent heeft natuurlijk ook een stoffen dak ;)
De Duitse 3 doen me meer en meer denken aan de populaire meisjes op school die elkaar doelloos volgden.. "Zij een blauwe korte rok? Ik koop een nog kortere blauwe rok!"

Techno Patat 12:29
afbeelding van Techno Patat

@Karel: AMG heeft nooit willen staan voor een equivalent van M-power! AMG stond altijd al met een hoger fun/belevingsgehalte! Daar waar een m-power subliem is op circuit gaat een AMG een andere kant op neigen! Zij gaan de sublieme cruisers zijn met bergen PK's en een goed onderstel waarmee je ook op circuit kan! Maar in wezen zijn AMG's nog steeds sportieve cruisers en geen precisie instrumenten!

En van M-power schiet er bij mij ook niets meer over hoor van hun naam! Het is ondertussen de M van Marketing!
Gezien ze nu ook al bezig zijn met speciale versie's, ze ontwikkelen al geen eigen motoren meer voor hun modellen en de M's die nu in de showroom staan hebben gewoon niet de X-factor die de vorige generatie wel had!

Daar is AMG nu heel erg goed in het slagen vind ik! Met hun SLS hebben ze naamsbekendheid gemaakt tot bij de kleine kindjes! Zo heb ik onlangs nog een klein kindje horen roepen bij een C63 naar z'n papa: Kijk papaaaaa, een AMG! Dat hoorde ik voor het SLS tijdperk nooit, maar dan echt nooit!

En de AMG versie's zien er ook gewoon goed uit (in mijn ogen dan, maar over smaak valt te twisten), klinken ondanks hun 2 turbo's nog fantastisch en hebben een subliem interieur!
En dat interieur is iets waar M- steken laat vallen in mijn ogen, het is gewoon een .30 interieur met 2 M knoppen... Bij Audi doen ze dat dan beter met hun RS'jes...

Dus is er van de naam AMG niets meer over? Niet in de zin dat jij bedoelt! Maar dat is er ook nooit geweest... AMG was vroeger exclusief voor sommige modellen omdat geen hond AMG kende! Nu hebben ze naamsbekendheid en slaan ze hun eigen weg in! En die weg is niet de M-power weg (want in mijn ogen volgt M-power net de AMG weg nu dat ze ook begonnen zijn aan diesels...)!

Behalve dan voor de C63, die hebben ze wel proberen bouwen naar de M-power weg! Dat moest wel een circuitachtig speeltje worden! Maar gezien het aantal C63's op de openbare weg vergeleken met op het circuit zijn ze daar niet zo goed in geslaagd :p!

Sven 12:39
afbeelding van Sven

@Karel: origineel als in "oorspronkelijk, zoals hij nu is", niet zoals in "fantastisch bedacht en zonder enige voorganger" ;-)

Yvesw 12:46
afbeelding van Yvesw

@Sven,Yves,Patat: Ik denk dat Karel gewoon aan het - om al eens een internetterm te gebruiken - trollen was ;) Hij weet heus wel wat er bedoeld werd :)

Karel 21:37
afbeelding van Karel

@ Pieter A.: Waarom denk ik spontaan aan The Expendables wanneer zowel de ML 63 AMG als de X5M vernoemd worden? ;-) Het is mij een wonder hoe iemand kan rondrijden in zo'n auto zonder in een lachstuip te schieten. Welke van de twee auto's is de betere? Geen idee, eigenlijk. Is Chuck Norris een betere acteur dan Sylvester Stallone? ;-)

@Yvesw.: "De Duitse 3 doen me meer en meer denken aan de populaire meisjes op school die elkaar doelloos volgden.. "Zij een blauwe korte rok? Ik koop een nog kortere blauwe rok!"" :D

De A-klasse heeft wel iets origineels, alleen denk ik bij die vouw in de deur: "Opel Insignia". Niet meteen een verschrikkelijke referentie, maar ik vrees (de toekomst kan me corrigeren) dat dat een ontwerp is dat snel zal verouderen. De Citroën CX was destijds nog spectaculairder (en is dat nog steeds), maar wanneer je instapt is het alsof je een tijdsreis maakt naar ver vervlogen tijden. De Mercedes W124 was een klassiek (vaak synoniem voor "saai") ontwerp, maar dat ontwerp van Bruno Sacco (toch?) overleefde de tijd toch beter dan de CX (vind ik dan) :)

Yvesw 21:45
afbeelding van Yvesw

@Karel: Ik hoop dan wel dat je Chuck Norris plaatst als de ML in deze strijd? ;)

@Pieter: De ML is beter in geluid maken, veel beter in geluid maken. Het geluid van Chuck Norris die persoonlijk alle goden op Olympus een rammeling geeft :)

@Karel terug: Mij doet die vouw eerder aan een ligstoel denken... En de luierik die ik ben, kan ik dat enkel maar toejuichen... Je hebt inderdaad een punt! Hoe "overdesignder" een wagen, hoe vlugger hij oud zal lijken, maar laten we eerlijk zijn, dat zal Mercedes een Duitse worst wezen. Auto's worden niet meer gebouwd om 15 jaar mee rond te rijden. Tegen dat "ligstoelwigvormen" op de deuren uit de mode zijn, zal er al lang een nieuwe A van de band rollen... We moeten durven toegeven Karel, de wagen is een consumptieproduct als alle anderen geworden.

Karel 22:25
afbeelding van Karel

@ Yvesw: Chuck Norris, natuurlijk - dat spreekt vanzelf ;-)

Gelukkig dat de auto een consumptieproduct is :) De auto's die ik ken die geconcipieerd werd als "heuse kunst" vind ik niet om aan te zien: ik denk dan bijvoorbeeld aan die Corvette die door recent door Zagato werd voorzien van een koetswerk.

Een Alfa Romeo 8C 2600 uit pakweg '32 was ook een consumptieproduct, denk ik. Er werd niet echt gegoocheld met begrippen als "esthetische perceptie" bij Alfa in de jaren dertig.

Wanneer ik kijk naar mijn eigen Volkswagen Passat (ik hou nogal van exotische auto's, zie je ;-) ) denk ik een auto te zien waarbij de designers dachten: "laten we deze auto 'ns duur laten lijken." De grille is namelijk van plastic-chroom, en echoot de "dollar-grin" die je ook zag bij Buicks uit de jaren dertig. Dat vind ik dus ... belachelijk. Net zoals die "diffuser" bij de Peugeot 407 coupé of de Hyundai Veloster.

Ik heb het gewoon niet zo hard voor auto's met valse pretenties, denk ik. Zal wel de reden zijn waarom ik even veel houd van een Fiat Panda uit '80 als een Ferrari 250 GTO uit '64 of een NSU R°80 uit '68 :)

Wim 11:41
afbeelding van Wim

@karel: van welk jaar is je passat? Een metalen grill mag al een tijdje niet meer.

Karel 18:26
afbeelding van Karel

@ Wim: het is geen metalen grill, het is nep plastic-chroom. Lachen :D Geproduceerd uit het materiaal waaruit de ringen werden gemaakt die je destijds gaf aan je zesjarige vriendinnetje (en die je kocht voor 20 Bef uit de sjiekenbak) ;-)

Yvesw 18:32
afbeelding van Yvesw

@Karel: Ik geef die nu nog aan mijn vriendin. "Als het goed genoeg is voor op nen Volkswagen is het goed genoeg voor uw vinger!" is dan ook mijn levensmotto...

Karel 19:27
afbeelding van Karel

:D

Uw reactie

alle elektrische auto's in 2024, vlaamse premie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws